چهل‌وسومین دوره مسابقات قرآن اوقاف آذربایجان‌شرقی متاثر از کرونا
کد خبر: 3915324
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸

چهل‌وسومین دوره مسابقات قرآن اوقاف آذربایجان‌شرقی متاثر از کرونا

مرحله استانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف آذربایجان‌شرقی در حالی برگزار شد که به علت بیماری کرونا مرحله شهرستانی مسابقات به علت کم تعداد بودن متسابقین به حد نصاب نرسید و برگزار نشد.

چهل‌وسومین دوره مسابقات قرآن اوقاف آذربایجان‌شرقی متاثر از کروناحسین عزیز علی، دبیر اجرایی چهل‌وسومین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه مسابقات قرآن کریم متاثر از ویروس کرونا شده است گفت: متاسفانه به خاطر همه گیری ویروس کرونا مسابقات قرآن شهرستان‌ها به حد نصاب نرسید و برگزار نشد.

وی افزود: با مشورت و همفکری اساتید قرآنی این دوره از مسابقات در دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار شد که در روز چهارشنبه 15 مردادماه اولین روز برگزاری مسابقات شرکت کنندگان شهرستانی در مرحله مقدماتی رقابت کرده و ۶ نفر حائز رتبه برتر شده و به مرحله نهایی راه یافتند.

عزیز علی، با بیان اینکه رتبه‌های برتر مرحله نهایی به رقابت‌های ملی راه می‌یابند خاطرنشان کرد: رقابت در روز دوم مسابقات بسیار سنگین و تنگاتنگ بود که در حفظ کل، حفظ ۲۰، حفظ ۱۰ و حفظ ۵ جزء رقابت می کنند و برگزیدگان دو بخش بانوان و آقایان به مرحله نهایی اعزام می شوند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه زمان رقابت‌های ملی مشخص نیست اظهار کرد: متاسفانه در کل کشور همه برنامه‌ها تحت الشعاع همه گیری بیماری کرونا قرار گرفته به همین علت تاریخ مسابقات سراسری قرآن کریم مشخص نیست. همچنین در این دوره از رقابت‌ها به خاطر جلوگیری از شیوع و انتشار ویروس کرونا و جلوگیری از تجمع افراد در یک مکان مراسم افتتاحیه و اختتامیه نیز برگزار نشد.

وی رده سنی شرکت کنندگان را ۱۸ سال به بالا اعلام کرد و ادامه داد: در این رقابت‌ها ۳۰۷ نفر از ۱۷ شهرستان شرکت کرده بودند. از این تعداد ۲۴۳ نفر در رشته‌های آوایی شامل حفظ، قرائت و ترتیل و ۶۳نفر در بخش تفسیر قرآن کریم شرکت کرده‌اند که مسابقات تفسیر در ۲۴ مرداد ماه برگزار می شود و امیدواریم سال آینده با فروکش کردن بیماری کرونا مسابقات قرآنی در سطح بسیار بالاتری برگزار شود.

عزیزعلی، با اشاره به تعطیل شدن برنامه‌های جنبی مسابقات قرآن کریم گفت: سال گذشته همزمان با مسابقات قرآنی نمایشگاه قرآن کریم و کتاب نیز به عنوان برنامه‌های جنبی در حال برگزاری بود ولی امسال به علت بیماری کرونا امکان برگزاری چنین برنامه‌هایی نبود.

انتهای پیام
captcha