عید غدیری متفاوت در روستاهای اطراف شیراز
کد خبر: 3915436
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۷

عید غدیری متفاوت در روستاهای اطراف شیراز

به‌ همت یک مؤسسه خیریه با برگزاری جشن عید غدیر، روزی به یاد ماندنی برای ساکنان روستاهای اطراف شیراز رقم خورد.

عید غدیر یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان است که سنت‌های حسنه‌ خاصی در این روز وجود دارد از جمله سنت اطعام که از جایگاه والایی برخوردار است. در این خصوص امام صادق(ع) می‌فرمایند: «غذا دادن به یک مؤمن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق در رأس آن‌ها خود ائمه معصومین(ع) و یک میلیون شهید در رأس آن‌ها حضرت عباس(ع) و شهدای کربلا و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد». در جای دیگر نیز فرموده‌اند: «غذا دادن به یک نفر در این روز مانند غذا دادن به همه پیامبران و صدیقان است. به گونه‌ای که امام صادق(ع) این روز را روز اطعام الطعام نامیدند».

در راستای رونق دوباره این سنت حسنه در سال‌های اخیر به ویژه امسال که در پی شیوع بیماری کرونا و تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی، مردم به لحاظ معیشتی در تنگنا و سختی قرار دارند، جمعی از مؤمنین در قالب هیئت‌ها و مؤسسات گوناگون به پخت و توزیع غذا در روز عید غدیر به ویژه در مناطق محروم، کمر همت بستند. با کمک مؤسسه خیریه «عرفانه» نیز که اغلب مددجویان این مؤسسه زنان سرپرست خانوار یا بد سرپرست هستند، در روز عید غدیر برای بیش از ۲۵۰۰ نفر غذا تهیه و توزیع شد.

البته این اقدام خداپسندانه مؤسسه عرفانه وجه تمایزی با سایر برنامه‌های مشابه داشت که در این خصوص خانم نعمت‌اللهی، بنیانگذار مؤسسه خیریه عرفانه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا فارس، گفت: در روزهای گذشته بسته‌های بهداشتی از جمله ماسک و همچنین ژتون غذا بین بیش از ۲۵۰۰ نفر از اهالی 6 منطقه محروم حاشیه شهر شیراز توزیع شد و ضمن تأکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برای حفظ طبیعت و عدم استفاده از ظروف یک‌بار مصرف از مردم خواسته شد که برای دریافت نذری با خود ظرف به همراه داشته و با حفظ فاصله اجتماعی نذری دریافت کنند.

وی همچنین از برپایی جشن، اجرای مسابقه و اهدای جایزه ویژه کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و یتیم در شب عید غیر خبر داد و بیان کرد: صبح روز عید غدیر نیز پس از خواندن دعا و زیارت امیرالمؤمنین(ع)، بسته‌های شیرینی و شکلات از سوی نوجوانان به درب منازل اهالی برده و به آنان اهدا شد.

برپایی موکب، راه‌اندازی کاروان شادی و اجرای گروه سرود نوجوانان از جمله برنامه‌های دیگری بود که برای برپایی جشن باشکوه عید غدیر در مناطق محروم شیراز اجرا شد.

انتهای پیام
captcha