اعلام آمادگی استانداری آذربایجان شرقی برای حمایت از مؤسسات قرآنی
کد خبر: 3915895
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹

اعلام آمادگی استانداری آذربایجان شرقی برای حمایت از مؤسسات قرآنی

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه بسیاری از مؤسسات و خانه‌های قرآن با شیوع ویروس کرونا به شدت دچار آسیب شده‌اند، گفت: ما آمادگی داریم تا در حد توان مشکلات مؤسسات قرآنی را حل کنیم.

مسائل اجتماعی را باید به صورت ریشه‌ای حل کردمحمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان این‌که برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید از درون مصون‌سازی ایجاد کنیم‌، اظهار کرد: روش‌های سلبی را در جای خود، نفی نمی‌کنم اما در این رابطه بیشتر بر روی روش‌های ایجابی و غنی‌سازی درونی باید فکر کنیم.

وی با تأکید بر این‌که امروز آگاهی مردم در جامعه رو به افزایش است، گفت: میزان پوشش آموزش و پرورش بیش از ۹۵ درصد و پوشش آموزش عالی کشور بالای ۲۵ درصد است و لازمه رسیدن به بلوغ فکری و فرهنگی جامعه نیز فراهم کردن این زیرساخت‌هاست.

پورمحمدی با اشاره به این‌که از حوزه‌های آموزش رسمی و کلاسیک به‌طور جدی حمایت می‌کنیم، افزود: یک سری حوزه‌های غیررسمی مثل سازمان‌های مردم‌نهاد و ... نیز در کارهای فرهنگی، آموزشی، قرآنی و دینی فعالیت می‌کنند که از آن‌ها نیز تا جایی که توانستیم حمایت کردیم؛ چراکه ممکن است آموزش رسمی برخی از جنبه‌ها را تحت پوشش قرار ندهد و یا کمتر پوشش دهد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که باید ریشه مشکلات اجتماعی مثل طلاق، ازدواج دیرهنگام، خشونت و ... را پیدا کنیم، اضافه کرد: نمی‌گوییم که همه مشکلات ریشه اقتصادی دارد، اما در عمل مشاهده می‌شود که ریشه اصلی بخش عمده این مشکلات، اقتصادی است.

وی با تأکید بر این‌که اگر روی مسائل اقتصادی متمرکز شده‌ایم به معنای غفلت از مسائل اجتماعی نیست، گفت: مسائل فرهنگی در اصل زیربنای تمامی فعالیت‌هاست، اما اکنون شرایط به‌گونه‌ای شده که بیکاری، اعتیاد و ... سرمنشأ خانوادگی و اقتصادی دارد.

پورمحمدی با اشاره به این‌که امروز، ایجاد مسئولیت جمعی برای مقابله با آسیب‌ها، هنر است، اظهار کرد: اگر بتوانیم شعور و آگاهی جامعه را بالا ببریم تا همه از یکدیگر دستگیری کنند، بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد؛ در قرآن کریم نیز در رابطه با دستگیری از درماندگان تأکید بسیاری شده است. خوشبختانه امروز در جامعه ما رجعت به خویشتن شروع شده و یک عده سازمان‌های مردم‌نهاد و مردم‌محور مثل ستاد دیه، انجمن حمایت از بیماران و ... به وجود آمده‌اند و از این ظرفیت‌ها بهره می‌گیرند و شعور اجتماعی جامعه نیز بالا رفته و رو به افزایش است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مؤسسات و خانه‌های قرآن با شیوع ویروس کرونا به شدت دچار آسیب شده‌اند، گفت: ما آمادگی داریم تا در حد توان مشکلات مؤسسات قرآنی را حل کنیم.

تقدیر از مجاهدت کادر درمان

پورمحمدی در ادامه با تشریح وضعیت کرونایی استان، مجاهدت‌های کادر بهداشت و درمان را مورد تقدیر قرار داد و گفت: چاره‌ای جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و دوری از تجمعات نداریم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که معتقدم تا امروز در سایه مجاهدت‌های کادر بهداشت و درمان و همچنین همراهی و همگامی دستگاه‌های مرتبط، بیماری کرونا در استان به خوبی مدیریت شده است، افزود: این بیماری ناشناخته بوده و کسی به‌طور دقیق از فراز و فرودهای آن خبر ندارد، اما در مدیریت خود بیماری با مشکل اساسی مواجه نبوده‌ایم و تمهیدات لازم در حوزه تجهیزات موردنیاز و معالجه تأمین شده است.

وی با بیان این‌که سایر بخش‌ها مثل اتاق اصناف، اتحادیه‌ها و واحدهای تولیدی نیز همکاری بسیاری خوبی در این رابطه داشتند، گفت: حدود دو هفته پس از شیوع بیماری در استان، ماسک، مواد ضدعفونی کننده و تجهیزات پزشکی به حد نیاز در استان تولید شد، به طوری‌که علاوه بر تأمین نیاز استان، به سایر استان‌ها نیز مواد ضدعفونی و الکل منتقل کردیم. اکنون نیز در سطح کشور حتی امکان صادرات هم داریم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به همت جمعی واحدهای تولیدی در راستای رفع نیازهای استان برای مقابله با کرونا از ابتدای شیوع این بیماری، بیان کرد: برخی از واحدهای تولیدی خط تولید خود را به خاطر نیازهای جامعه تغییر داده و مواد ضدعفونی کننده تولید کردند که این امر مستلزم هزینه بود؛ هر چند برخی کسب و کارها نیز تعطیل شدند، اما همکاری بسیار خوبی داشتند.

انتهای پیام
captcha