دشمن‌شناسی مقدمه جریان‌سازی رسانه‌ای
کد خبر: 3916437
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹

دشمن‌شناسی مقدمه جریان‌سازی رسانه‌ای

فرمانده سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه ایجاد جریان‌سازی رسانه‌ای مستلزم دشمن شناسی است، افزود: گاهی دشمن در شکل یک مدیر ظاهر می‌شود لذا هر وقت رسانه‌ها در برابر و مقابله با اهداف دشمن کار می‌کنند، یک جهادی هستند.

دشمن‌شناسی مقدمه جریان‌سازی رسانه‌ایبه گزارش ایکنا از مازندران سرهنگ مسلمی فرمانده سپاه کربلای مازندران امروز ۲۳ مردادماه در همایش «مثل آوینی» که به مناسبت روز خبرنگار در سپاه کربلای مازندران برگزار شد، گفت: معتقدم هر کار نیکی که سختی آن بیشتر باشد در نزد خداوند ارزشمندتر است.
وی افزود: امروز رسانه‌های خبری شکل‌دهنده آراء و نظرات مردم و حتی قشر نخبگی جامعه هستند و تحصیلاتی که امروز خبرنگاران در جامعه دارند بی بدیل است.
مسلمی با بیان اینکه امروز معادلات در حوزه رسانه تغییر کرده و رسانه‌ها ارکان قدرت نرم هستند، تصریح کرد: امروز بر همگان ثابت شده رسانه‌ها قدرت تاثیرگذار هستند و چنانچه از این ویژگی رسانه بهره‌گیری درست شود جامعه رشد خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه خیلی از معادلات می‌تواند توسط رسانه‌ها جهت‌دهی شود، افزود: امروز جنگ شناختی در کار است و قرار نیست دشمن با ادوات نظامی ورود پیدا کند امروز افکار با رسانه و با ابراز قلم تغییر می‌کند.
فرمانده سپاه کربلای مازندران گفت: جامعه موفق نیازمند رسانه هوشمند است و امروز یک خبرنگار باید از ویژگی‌هایی همچون؛ بصیرت، دشمن شناسی، تکنیک‌های عملیات روانی بهره‌مند باشد.
وی با بیان اینکه ایجاد جریان‌سازی رسانه‌ای مستلزم دشمن شناسی است، افزود: گاهی دشمن در شکل یک مدیر ظاهر می‌شود لذا هر وقت رسانه‌ها در برابر و مقابله با اهداف دشمن کار می‌کنند، یک جهادی هستند.
مسلمی بیان کرد: آنچه که در خبرنگاری از تنظیم عناصر خبر مهمتر است روح خبر و جهت خبر است لذا خبرنگاران حتما در درج خبر به ظرایف اخلاقی و حقوقی آن توجه کنند.
وی با بیان اینکه خبرنگاران تراز انقلاب اسلامی باید نقاد و مطالبه‌گر باشند، افزود: در درون مطالبه‌گری باید آرمان‌های انقلاب اسلامی نهادینه باشد و منجر به تقویت نظام اسلامی شود لذا باید مواظب باشیم تا خبرمان خوراکی برای رسانه‌های معاند نباشد.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه شهید آوینی یک رسانه‌ای گمنام بود، گفت: اطلاع رسانی اگر صادقانه و شفاف باشد در دل مردم می‌نشیند و رسانه‌ها باید هوشیار عمل کرده و بجا و به موقع بنویسند یا سکوت کنند و مواظب باشند تا جامعه را به سمت بدبینی و نا امیدی نبرند.

انتهای پیام
captcha