پویش «حسینیه ایران، حسینیه همدلی» در یزد راه‌اندازی شد
کد خبر: 3917818
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲

پویش «حسینیه ایران، حسینیه همدلی» در یزد راه‌اندازی شد

مسئول دبیرخانه یزد حسینیه ایران با اشاره به اینکه محرم امسال شرایط ویژه‌ای در کشور و استان حاکم است، گفت: امسال با توجه به این شرایط پویش «حسینیه ایران، حسینیه همدلی» در یزد به راه خواهد افتاد.

پویش «حسینیه ایران، حسینیه همدلی» در یزد راه‌اندازی شدبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از دبیرخانه یزد حسینیه ایران، سیدحسن حسینی، مسئول این دبیرخانه با اشاره به اینکه محرم امسال شرایط ویژه‌ای در کشور و استان حاکم است، اظهار کرد: امسال با توجه به این شرایط پویش «حسینیه ایران، حسینیه همدلی» در یزد به راه خواهد افتاد.

وی با اشاره به اینکه شور و شعور حسینی حسینیه ایران را به حسینیه همدلی تبدیل خواهد کرد، گفت: امسال در شرایطی که شیوع کرونا مراسم عزاداری را تحت تاثیر قرار داده است، تلاش می‌کنیم از ظرفیت تشکل‌های مذهبی در راستای کمک رسانی به نیازمندان استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: بر این اساس کمک به نیازمندان در قالب اهدای بسته‌های معیشتی، آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، تامین جهیزیه نیازمندان، توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده، اعطای وام قرض الحسنه به اصناف نیازمند و کمک به معلولان و سالمندان از جمله فعالیت‌هایی است که امسال تحت لوای حسینیه همدلی انجام خواهد شد.

حسینی یادآور شد: همچنین کمک به بیماران صعب العلاج، تکریم مدافعان سلامت، کمک به تجهیز مراکز درمانی، تجهیز پایگاه‌های اورژانس و ... از مواردی است که در محرم امسال در حسینیه ایران انجام می‌شود.

مسئول دبیرخانه یزد حسینیه ایران عنوان کرد: بانیان روضه، هیئت‌های مذهبی، موکب‌های اربعین، واعظان، شعرا و مداحان آیینی، گروه‌های تعزیه، هنرمندان و ... در اجرای این طرح با دبیرخانه بین المللی یزد حسینیه ایران همکاری خواهند داشت.

وی اظهار امیدواری کرد: در محرم امسال با توجه به شرایط ویژه مردم به دلیل شیوع کرونا و مشکلات معیشتی و اقتصادی که برای مردم به وجود آمده است، بتوانیم با کمک هیئات مذهبی از نیازمندان جامعه دستگیری کنیم.

انتهای پیام
captcha