عاشورا مکتب شجاعت و از خودگذشتگی است
کد خبر: 3919856
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲

عاشورا مکتب شجاعت و از خودگذشتگی است

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که عاشورا صحنه بسیاری از درس‌هاست، گفت: عاشورا مکتب شجاعت، ایثار و از خودگذشتگی است، امام حسین(ع) قیام کرد تا بشریت را بر سفره حقیقت‌گرایی بنشاند.

عاشورا مکتب شجاعت و از خودگذشتگی استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف استان امروز، 9 شهریورماه همزمان با عاشورای حسینی در جمع عزاداران با بیان این‌که عاشورا صحنه بسیاری از درس‌ها بوده و حقیقت اسلام نیز در صحرای کربلا نهفته است، گفت: عاشورا مکتب تقابل حق و باطل بوده و مکتب شجاعت، ایثار و از خودگذشتگی است و امام حسین(ع) قیام کرد تا بشریت را بر سفره بندگی و حقیقت‌گرایی بنشاند.

وی با بیان این‌که اباعبدالله الحسین(ع) کسی بود که قیامش باعث حیات مجدد اسلام شد، اظهار کرد: کربلا مکتب درس‌آموزی است، شمری که جانباز رکاب امیرالمؤمنین(ع) بود در مقابل امام حسین(ع) ایستاد و سقوط کرد.

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که حر بن یزید ریاحی نیز که در لحظه آخر به دامن امام پناهنده شده بود، اوج گرفت و جایگاه باعزتی پیدا کرد، اظهار کرد: امام حسین(ع) کشتی نجات بوده و برای رسیدن به عزت و نورانیت، راهی سریع‌تر و پرنفوذتر از راه اباعبدالله الحسین(ع) وجود ندارد.

وی با تأکید بر این‌که در فلسفه قیام امام حسین(ع) و این‌که چه کسانی امام را به قتلگاه آوردند، باید تأمل کنیم، افزود: هر کس که در آستان نورانی اباعبدالله الحسین(ع) قرار گیرد، کامل می‌شود و امام حسین(ع)، بشریت را به سمت نور و معنویت هدایت می‌کند.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان این‌که انسان باید دقت کند که در چه جایگاهی قرار دارد، گفت: امام حسین(ع) آمد تا بشر را سر سفره بندگی خداوند بنشاند.

انتهای پیام
captcha