خلأ سبک زندگی اسلامی ریشه بسیاری از مشکلات جامعه است
کد خبر: 3919955
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۲

خلأ سبک زندگی اسلامی ریشه بسیاری از مشکلات جامعه است

مسئول موسسه علمی غدیر شناسی شهرستان رشت با بیان اینکه عدم رعایت احکام اسلامی در زندگی فردی و اجتماعی آفت جامعه امروزی است، گفت: خلاء سبک زندگی اسلامی ریشه بسیاری از مشکلات جامعه امروز است و متأسفانه از این مسئله به سادگی عبور می‌کنیم.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام بهنام حقی، مسئول مؤسسه علمی غدیرشناسی شهرستان رشت، شب گذشته،9 شهریورماه در جمع عزاداران حسینی مسجد حضرت ابوالفضل(ع) بندر انزلی با بیان اینکه ارتباط با خدای متعال و واسطه قرار دادن اهل بیت(ع) در پیشگاه خدای متعال سفارش شده است، اظهار کرد: یکی از مشکلات زندگی امروزه این است که با خدا قهر کردیم و فقط در زمان مشکل به سمت خدا و اهل بیت می‌رویم.

وی با بیان اینکه وقتی به سمت خدا حرکت نکنیم یقیناً شیطان به زندگی ما نفوذ می‌کند، افزود: اصل اسلام دین رحمت است و آیات عذاب که در قرآن بیان شده به عنوان اهرم نگه دارنده از گناهان است.

حقی با اشاره به اینکه گاهی اوقات به واسطه دوری از خدا و حالات خوش عرفانی و الهی اسیر دنیا می‌شویم و شیطان در زندگی ما رخنه می‌کند، تصریح کرد: برای ارتباط با خدا عبادت سخت لازم نیست هر چند عبادت زیاد، حد کمال است ولی مناجات با خدا یعنی صحبت خود و خدایمان و هر کس در حد توان باید با خدا ارتباط داشته باشد.

مسئول مؤسسه علمی غدیر شناسی شهرستان رشت با تأکید بر اینکه در عبادت و ارتباط با خدا خلوص نیت و صفای دل را باید مورد توجه داشته باشیم در این صورت دل حرم الله می‌شود، گفت: عده‌ای راه را گم کرده و دست به دامن ورد و طلسم می‌شوند.

وی افزود: در حالی که اینها چیزی نیست جز سو استفاده سودجویان و یقین بدانید کسی اگر با جادو می‌توانست کاری از پیش برد مشکل خود را حل می‌کرد نه اینکه در ازای دریافت وجه برای دیگران نسخه بپیچد.

حقی با اشاره به اینکه شاهد آفت بزرگی در زندگی امروزی هستیم و آن عدم رعایت احکام اسلامی در زندگی فردی و اجتماعی است، گفت: خلاء سبک زندگی اسلامی ریشه بسیاری از مشکلات جامعه امروز است در حالی که از این مسئله به سادگی عبور می‌کنیم و بعد ادعا می‌کنیم عده‌ای بدخواه زندگی ما را طلسم و جادو کرده‌اند.

مسئول مؤسسه علمی غدیر شناسی شهرستان رشت تأکید کرد: اگر اخلاق اسلامی را در روابط زندگی خانوادگی و اجتماعی رعایت کنیم و در بعد فردی نیز دستورات دینی را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم قطعاً از فرش به عرش الهی خواهیم رسید.

حقی با بیان اینکه نماز، ادعیه و تعقیبات داروخانه‌ای از معنویت است که در هر ساعتی که دوست داشتیم با خدا صحبت کنیم به آن مراجعه می‌کنیم، گفت: خدای متعال برای هر ساعت از زندگی دنیوی ما برنامه تعالی دارد.

وی با تأکید بر اینکه البته این حرف به معنای آن نیست که از همه امورات زندگی خود کناره بگیریم و فقط به ذکر و نیایش بپردازیم بلکه باید یاد خدا سرلوحه امور زندگی باید باشد، تصریح کرد: بعد از عزاداری محرم باید اخلاق حسینی را سرلوحه زندگی قرار دهیم و این بالاترین دستاورد و فضیلت کسب شده از این شب‌هاست.

انتهای پیام
captcha