امام زین‌العابدین(ع) تجسم کامل مکتب صبر بودند
کد خبر: 3920224
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲

امام زین‌العابدین(ع) تجسم کامل مکتب صبر بودند

مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت، اظهار کرد: حضرت امام زین‌العابدین(ع) تجسم کامل مکتب صبر بودند و ظهور بارز این صبر در جریان نهضت عاشورا به نمایش گذاشته شد.

امام زین‌العابدین(ع) تجسم کامل مکتب صبر بودندحجتالاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار در امور روحانیت در گفت‌‌‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: حضرت امام زین‌العابدین(ع) تجسم کامل مکتب صبر بودند و ظهور بارز این صبر در جریان نهضت عاشورا به نمایش گذاشته شد.
وی ضمن بازگو نمودن یکی از ویژگی‌های بسیار مهم شخصیت اجتماعی حضرت زین‌العابدین(ع) افزود: یکی از ویژگی‌های بسیار مهم شخصیت اجتماعی حضرت زین‌العابدین(ع) مراقبت از عزت‌نفس و دوری از هرگونه عمل و برخوردی بوده که شائبه ذلت در برابر دیگران داشته باشد.
وی با استناد به فرموده امام زین العابدین(ع) بیان کرد: ایشان می فرمایند: کسى که بینش و عقل خود را به کمال نرساند و در رُکود فکرى و فرهنگى بسر برد به سادگى در هلاکت و گمراهى و سقوط قرار خواهد گرفت.
حجت‌الاسلام احمدی، امام سجاد(ع) را جمال نیایشگران دانست و ادامه داد: حضرت امام سجاد(ع) به حق به عنوان جمال نیایشگران شهرت یافته‌اند و این بخاطر اهتمام خارق‌العاده آن حضرت به تلاوت ادعیه و انس با مناجات‌های بسیار و اشتغال طولانی به راز و نیاز با خداوند سبحان بوده است.
مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت، یادآور شد: حضرت زین‌العابدین(ع) علاوه بر انجام انفاق‌های گسترده و بیشمار در زندگی خود اهل ایثار بوده‌اند.
وی با اشاره به فرموده امام سیدالساجدین(ع) افزود: ایشان میفرمایند: صدقه، قبل از اين كه به دست نيازمند برسد، در دست خداوند قرار مى گيرد.
حجت‌الاسلام احمدی، تاکید کرد: از فضائل و کمالات حضرت علی بن حسین(ع) که محل تجلی و بروز آن ظرف جامعه بوده است، استجابت دعاهای آن بزرگوار است که به مناسبت‌های مختلف از زبان مطهر حضرت انشاء شده است.

انتهای پیام
captcha