راز ماندگاری‌ و احیای اسلام در قیام امام حسین(ع) است
کد خبر: 3920704
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵

راز ماندگاری‌ و احیای اسلام در قیام امام حسین(ع) است

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی، گفت: امام حسین در صحرای کربلا جانفشانی کرد تا سنت فراموش شده پیامبر اسلام(ص) را احیا کند و چنانچه پیامبر گرامی‌مان، اسلام را بنا نهاد، راز ماندگاری‌ و احیای اسلام نیز در قیام امام حسین(ع) است.

راز ماندگاری‌ و احیای اسلام در قیام امام حسین(ع) استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف استان امروز، 13 شهریورماه در همایش رهروان زینبی(س)، در آستان مقدس امام زاده سیدحمزه(ع) تبریز، گفت: امام حسین در صحرای کربلا جانفشانی کرد تا سنت فراموش شده پیامبر اسلام(ص) را احیا کند و چنانچه پیامبر گرامی‌مان، اسلام را بنا نهاد، راز ماندگاری‌ و احیای اسلام نیز در قیام امام حسین(ع) است.

وی اظهار کرد: اگر شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم پای در راه حسین(ع) گذاشته و با اخلاص و ایثار از جان خود گذشتند و سردار سلیمانی همچون علی اکبر(ع)، فدا شد، بازماندگان باید رهروان راه زینب(س) و پیام‌آور عاشورای حسینی و شهدای انقلاب باشند.

حجت‌الاسلام حسینی، با بیان این‌که دو چهره در صحرای کربلا نمود دارد، یکی چهره ایثار و شهادت و دیگری پیام عاشورا است، افزود: ایثار و شهادت همان کاری است که امام حسین(ع) و یارانش در قامت شجاعت و ایثار انجام دادند و پیام عاشورا نیز همان تفسیر زیبایی کربلاست که حضرت زینب(س) روایتگر آن بود.

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر این‌که معروف است امام حسین(ع) در صحرای کربلا، سنگینی ولایت و رهبریت کاروان عاشورا را بعد از خود بر عهده زینب کبری(س) گذاشت، اظهار کرد: اگر تا روز عاشورا امام حسین(ع) وظیفه احیای سنت و سیره فراموش شده اسلام را داشت، بعد از واقعه عاشورا این امر را حضرت زینب(س) به نتیجه رساند.

وی با تاکید بر این‌که اگر امام حسین(ع) به صحرای کربلا نمی‌آمد، اثری از سیره و سنت رسول اکرم(ص) و امام علی(ع) باقی نمی‌ماند، ادامه داد: واقعه عاشورا نیز با پیام‌آوری و خطبه‌خوانی حضرت زینب(س) ماندگار شده و حضرت زینب(س) بعد از امام حسین(ع) وظیفه اصلاح گری را برعهده داشت؛ همان وظیفه‌ای که حضرت موسی(ع) به هارون سپرد.

حجت‌الاسلام حسینی، با بیان این‌که اهل بیت(ع) در قرآن کریم به عنوان یک شجره طیبه معرفی شده‌اند، اظهار کرد: ۱۳۸۱ سال است که عاشورا گرامی داشته می‌شود، چراکه محبت به اهل بیت(ع) ریشه در فطرت انسان دارد و نهضت عاشورا همانند شجره طیبه سربه فلک کشیده است.

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر این‌که با تفسیر شجره طیبه، اهل بیت(ع) برای تمام قرون و اعصار هستند، افزود: همایش رهروان زینبی برگرفته از حماسه آفرینی و پیام‌آوری حضرت زینب(س) برگزار می‌شود تا اعلام کنیم که همچنان بعد از گذشت ۱۳۸۱ سال از واقعه عاشورا، رهروی راه زینبی هستیم.

انتهای پیام
captcha