انتشار فراخوان چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران
کد خبر: 3920827
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷

انتشار فراخوان چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر از برگزاری و اعلام فراخوان چهاردهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در این شهرستان خبر داد.

برگزاری چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسبارانالیاس ممی‌پور، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، از برگزاری و اعلام فراخوان چهاردهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و ایجاد شرایط خاص در برگزاری برخی از مراسمات و جشنواره‌های فرهنگی در سراسر کشور، جشنواره سراسری تئاتر ارسباران نیز از این امر مستثنی نبوده و امسال این جشنواره با شیوه جدیدی برگزار خواهد شد.

وی افزود: این دوره از جشنواره در دو بخش نمایشنامه‌نویسی کوتاه و مقاله‌نویسی در خصوص تئاتر کوتاه برگزار خواهد شد.

ممی‌پور، درخصوص محورهای اصلی جشنواره، بیان کرد: محورهای جشنواره شامل «ارسباران، قره داغ در تاریخ» (وقایع، شخصیت‌های تاریخی و مذهبی، آداب و سنن)، «کرونا و مقابله با آن» (زندگی در شرایط بحرانی و مقابله با آن، کرونا و آسیب‌های اجتماعی)، «جهش تولید» (تولید و اشتغال با کالای ایرانی)، «فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ و سنن بومی و محلی، کودکان کار و خیابان، جهانی عاری از جنگ و تروریسم، کتاب و کتابخوانی، محیط زیست، موضوعات آزاد و ...» است.

وی گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره از جشنواره می‌توانند مقالات و متون نمایشی خود را تا ۱۰ آبان ماه سال‌جاری به دبیرخانه دائمی چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران واقع در شهرستان اهر ارسال کنند.

رئیس ارشاد اهر، گفت: به منظور حمایت از مقاله نویسان و پژوهشگران و کشف استعدادهای خلاق از همه علاقمندان دعوت می‌شود در این رویداد مهم فرهنگی شرکت کنند.

انتهای پیام
captcha