افزایش بستری بیماران کرونایی در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3923956
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶

افزایش بستری بیماران کرونایی در آذربایجان‌شرقی

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه روند ابتلا و بستری بیماران کرونایی در استان رو به افزایش است، گفت: آمار روزهای اخیر نگران‌کننده بوده و لازم است که رعایت اصول بهداشتی جدی‌تر گرفته شود.

افزایش ابتلا و بستری بیماران کرونایی در آذربایجان‌شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، محمدرضا پورمحمدی، استاندار روز گذشته، 29 شهریورماه در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان با اشاره به گزارش ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر شروع موج سوم بیماری کرونا در کشور، بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم، اصناف و کسبه، واحدهای تجاری و تولیدی و دستگاه‌های اداری تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه روند ابتلا و بستری بیماران کرونایی در آذربایجان‌شرقی رو به افزایش است، گفت: آمار روزهای اخیر نگران‌کننده است و لازم است که رعایت اصول بهداشتی جدی‌تر گرفته شود.

پورمحمدی افزود: البته از نظر امکانات درمانی در استان نگرانی خاصی نداریم و امکانات به اندازه کافی در استان وجود دارد؛ اما جان حتی یک نفر از هموطنان نیز برای ما مهم است و باید برای مشکلی که گرفتار آن هستیم چاره‌اندیشی کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: سیستم درمانی هنوز از درمان بیماری کرونا یا واکسیناسیون آن عاجز است و در حال حاضر تنها راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.

وی همچنین از واحدهای تولیدکننده مواد ضدعفونی‌کننده و اقلام بهداشتی قدردانی کرد و گفت: برخلاف روزهای اول شیوع کرونا که نگران تأمین این مواد بودیم، در حال حاضر نه تنها ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در داخل استان تولید می‌شود بلکه واحدهای فناور ما توانسته‌اند دستگاه‌های تولید ماسک یا دستگاه‌های تنفس مصنوعی نیز تولید کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی درخصوص موضوع تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی از بورس کالا، گفت: سهمیه اختصاص‌یافته به واحدهای تولیدی باید بر اساس نیاز آن‌ها باشد و این موضوع را به‌عنوان پیشنهاد شورای گفت‌وگوی استان به مراجع تصمیم‌گیر اعلام خواهیم کرد.

پورمحمدی اظهار کرد: برخی از مشکلات بخش صنعت و تولید خارج از اختیارات استانی است که برای حل آن‌ها از سوی مراجع ذی‌ربط پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha