اساتید رزمنده دانشگاه تبریز تجلیل شدند
کد خبر: 3924577
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱

اساتید رزمنده دانشگاه تبریز تجلیل شدند

مراسم تجلیل از ۳۴ نفر از اساتید دانشگاه تبریز که در دوران هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشتند همزمان با هفته دفاع مقدس در دانشگاه تبریز برگزار شد.

اساتید رزمنده دانشگاه تبریز تجلیل شدند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، مراسم تجلیل از 34 نفر از اساتید دانشگاه تبریز که در دوران هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشتند امروز، اول مهرماه در تالار شهریار دانشگاه تبریز برگزار شد.

میررضا مجیدی، رئیس دانشگاه تبریز در این مراسم ضمن تبریک آغاز هفته دفاع مقدس با استناد به فرمایش حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه گفت: رزمندگان و ایثارگران در طول هشت سال دفاع مقدس با رشادت‌های خود برای مردم ایران عزت‌آفرینی کردند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ایران در اختیار دشمن قرار گیرد و این عزت برای همه نسل‌ها و دوره‌ها مایه آبرو و افتخار است چنانچه حتی افراد و گروه­‌هایی که در برخی از موارد اندیشه متفاوت با انقلاب اسلامی دارند به رشادت و عزت‌آفرینی رزمندگان در جنگ تحمیلی افتخار می‌­کنند.

وی ضمن بیان بخش‌هایی از پیام حضرت امام خمینی(ره) در مورد شهادت مصطفی چمران به ویژگی‌های بارز شخصیتی و اخلاقی ایشان اشاره کرد و افزود: شهید چمران با وجود اینکه دانشمند بزرگ و فارغ‌التحصیل یکی از بهترین دانشگاه‌های آمریکا بود در طول سال‌های متمادی به‌عنوان معلم متعهد و جنگجوی پرهیزکار با عقیده خالص و ایمان به هدف بزرگ الهی و جهاد خالصانه جان خود را با سرافرازی نثار کرد و هنرمندانه بدون هیاهوی سیاسی و خودنمایی شیطانی برای هدف الهی خود به جهاد پرداخت و این هنر مردان خداست و حال وظیفه ما این است که شرمنده شهدا و ایثارگران نشویم.

احمدرضا بیضایی، رئیس سازمان بسیج اساتید آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم‌ با بیان اینکه عده‌ای معتقد هستند که جنگ با پذیرفتن قطعنامه تمام شده است، ادامه داد: امام خمینی(ره) در صحبت‌های خودشان بعد از پذیرش قطعنامه و تا در اواخر عمر شریفشان همواره تأکید داشتند که جنگ مختص به دوران دفاع مقدس نبود و همه این پیام‌ها ناظر بر دوران بعد از جنگ بود.

وی تأکید کرد: اگر به موضوع فقر و غنا در عرصه جمهوری اسلامی ایران نگاه کنیم، خواهیم دید که فریادهای زیادی بلند می‌شود. زیرا جنگ تحمیلی تنها مختص به خاک نبوده و امام خمینی(ره) در منشور روحانیتشان فرمودند ما از دوران دفاع مقدس برکاتی داشتیم که مهم‌ترین برکت استمرار روح اسلام انقلابی است و این مهم‌ترین دستاورد جنگ بود.

رئیس سازمان بسیج اساتید آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه همه‌ ما امروز در جنگ فقر و غنا قرار داریم، متذکر شد: ما به هدایت حماسه‌آفرینان و رزمندگان دوران دفاع مقدس نیاز داریم و میراث‌داران پیشکسوتان دوران دفاع مقدس هستیم و خودمان را خاک پای رزمندگان دفاع مقدس می‌دانیم.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از 34 نفر از رزمندگان دانشگاه تبریز تجلیل شد و تعدادی از این رزمندگان به خاطره‌گویی از دوران حضورشان در دفاع مقدس پرداختند.

انتهای پیام
captcha