اولویت‌های مرحله سوم کمک مومنانه در کشور
کد خبر: 3925057
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶

اولویت‌های مرحله سوم کمک مومنانه در کشور

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه مرحله سوم کمک مومنانه از ۱۷ ربیع الاول تا پایان سال اجرا می‌شود، گفت: اولویت‌های این مرحله کمک رسانی به اشتغال، درمان، آزادسازی زندانیان و ازدواج آسان بنا شده است.

آغاز مرحله سوم کمک مومنانه از 17 ربیع الاولبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور عصر روز گذشته، دوم مهرماه در جمع خبرنگاران در تبریز با بیان اینکه مرحله سوم کمک مومنانه از ۱۷ ربیع الاول تا پایان سال اجرا می‌شود، گفت: اولویت‌های این مرحله کمک رسانی به اشتغال، درمان، آزادسازی زندانیان و ازدواج آسان بنا شده است.

وی رزمایش مومنانه را تجلی رفتار الگویی بسیج معرفی کرد و گفت: این رزمایش از نیمه شعبان در یگان فعالیت 54 هزار پایگاه مقاومت در مساجد آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

سردار زهرایی، اضافه کرد: در مرحله نخست این رزمایش که تا پایان ماه رمضان بود 7 میلیون و 150 هزار بسته معیشتی بین افراد نیازمند و افراد آسیب دیده از کرونا توزیع شد.

رئیس بسیج سازندگی کشور، ادامه داد: مرحله دوم نیز در 3 ظرفیت زمانی دهه امامت و ولایت، دهه اول محرم و دهه آخر صفر در حال انجام است و سبد حمایتی شامل بسته معیشتی، کارت هدیه، جهیزیه، تسهیلات اشتغال،لوازم التحریر و کیف و کفش در بین جامعه هدف توزیع می شود.

وی اضافه کرد: در طول 2 ماه، یک میلیون و 990 هزار بسته معیشتی توزیع شده و قرار است تا پایان دهه پایانی صفر 20 هزار جهیزیه توزیع شود.

زهرایی، با بیان اینکه مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی در بسیج عینیت می‌یابد خاطرنشان کرد: این شبکه مویرگی مردم با الزام رفتار نمی‌کند بلکه با الهام رفتار می‌کند. بسیج براساس اقتضائات و شرایط، آتش به اختیار عمل می‌کند و الگوهایی که ارایه می‌دهد، قابل تکثیر است.

سردار زهرایی تاکید کرد: تعامل، همکاری و هم افزایی بین نهادها در این برهه جنگ اقتصادی یک ضرورت و یک الزام است و با در کنار هم بودن جهش می‌تواند تصاعد هندسی باشد. بسیج سعی دارد با تعامل خود با سایر سازمان‌ها و نهادها، رویه‌ای هدفمند و انسجام بخش، اثر بخشی خود را داشته باشد.

وی رسالت اصلی این سازمان را هم افزایی بین بخش‌های مختلف عنوان کرد و گفت: ساخت مسکن محرومین، محرومیت زدایی، ایجاد جاده بین مزارع، زیر سازی های اشتغال و آب روستایی از اولویت های کاری این نهاد است. اتکاء سازمان بسیج سازندگی بر نیروهای بسیجی، باعث شده است تا 100 درصد کارها را با حداقل 70 درصد منابع دولتی تحویل دهد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه هم اکنون اقناع سازی سیستم اداری بر مردم سالاری، قبول اقتصاد مقاومتی و افزایش ضریب مردم از اولویت های رویکردهای این سازمان است افزود: سعی داریم با پشتیبانی نرم افزاری شرکتهای دانش بنیان را نیز ساماندهی کنیم.

انتهای پیام
captcha