عرصه دفاع مقدس، انسان‌ها را آب دیده کرد
کد خبر: 3925661
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
رزمنده هشت سال دفاع مقدس:

عرصه دفاع مقدس، انسان‌ها را آب دیده کرد

رزمنده هشت سال دفاع مقدس گفت: جنگ و عرصه دفاع مقدس انسان‌ها را آب دیده کرد و استعدادهای جوانان و نوجوانان را به شکوفایی رساند، وجود فرماندهی که تنها ۲۵ سال داشت نیز مثالی بارز بر این رویداد است.

عرصه دفاع مقدس، انسان‌ها را آب دیده کردمحمدعلی فاضلی نصب، رزمنده هشت سال دفاع مقدس در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: جنگ و عرصه دفاع مقدس انسان‌ها را آب دیده کرد و استعدادهای جوانان و نوجوانان را به شکوفایی رساند، وجود فرماندهی که تنها ۲۵ سال داشت نیز مثالی بارز بر این رویداد است.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: پیش از هر سخنی درود می‌فرستیم بر روح پرفتوح شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و به خصوص روح باعظمت سردار سپهبد قاسم سلیمانی که پس از ۴۰ سال مجاهدت به آرزوی خود رسید و راه شهادت را پیمود.

فاضلی نسب، ادامه داد: بنده برای اولین بار در سال ۶۵ زمانی که ۱۶ سال داشتم و در حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) تبریز طلبه بودم، به جبهه اعزام شدم؛ حوزه علمیه ولیعصر (عج) تبریز یکی از حوزه‌های شهیدپرور و رزمنده پرور بود به طوری که اغلب طلبه‌ها رزمنده و برخی نیز سرداران جبهه و میدان جنگ بودند.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس، ادامه داد: این حوزه علمیه در دوران دفاع مقدس شهدای بسیاری را تقدیم وطن و پای درخت تنومند نظام اسلامی کرده است.

فاضلی نصب گفت: اولین اعزامم به منطقه فاو بود، در این منطقه به تازگی عملیات کربلای پنج اتفاق افتاده و جزیره فاو تصرف شده بود که ما به عنوان پدافند در کارخانه نمک مستقر شدیم؛ با این‌که سن کمی داشتم اما واقعاً توفیق حضور در این منطقه را یافتم.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف آذربایجان‌شرقی، افزود: سردار بزرگ شهید سید محسن موسوی فرمانده گردان در این پدافند بود، شهید غلام رضا نوحه خوان که به همراه برادرش شهید شده‌اند شهید ولی قربانی، شهید حضرتپور که به همراه دو برادرش شهید شده‌اند نیز در این پدافند حضور داشتند و بنده افتخار داشتم تا با این بزرگواران همسنگر شوم و در مقطعی همنفس شده‌ایم.

وی ادامه داد: مرحله دوم اعزام بنده در ادامه عملیات کربلای پنج و منطقه شلمچه بود که توفیق خدمتگذاری در گردان بقیه الله لشکر عاشورا را یافتم و به عنوان بیسیم چی گردان بودم؛ شلمچه، منطقه حساسی بود و هرلحظه آتش و خون جاری می‌شد و امکان شهادت وجود داشت و عراق به شدت تلاش می‌کرد تا منطقه را بگیرد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس افزود: در مرحله سوم اعزام، در سال ۶۷ و اواخر جنگ در منطقه ماووت عراق و گردان امیرالمومنین(ع) حضور یافتیم که مصادف با پاتک عراق شد و عزیزان و رزمندگان بسیاری را در این محل از دست دادیم و به فیض شهادت رسیدند.

وی گفت: شهید سهراب حسین‌نژاد، فرمانده گروهان در این عملیات، دانشجوی علوم پزشکی بود که پس از پایمردی و مقاومت به شهادت رسید؛ هم‌چنین شهید تیموری، شهید طوسی، شهید هاشمیان، شهید کرمی و بسیاری از شهدای دیگری که در این منطقه و در ارتفاعات کوجار با تحمل شرایط سخت بی آبی و عدم دسترسی به امکانات شهید شدند.

وی اظهار کرد: ارتفاعات کوجار، منطقه صعب العبوری بود که دسترسی به امکانات و غدا را با مشکل مواجه کرد لذا این عزیزان مطهر در سخت‌ترین شرایط جنگ کردند و به فیض شهادت رسیدند و سپس پیکر پاک و پرفتوحشان سال‌ها بعد به وطن بازگشت.

فاضلی نصب با بیان این‌که دوران دفاع مقدس، دورانی طلایی بود که منجر به شکوفایی و درخشانی استعدادها شد، گفت: شاید اکنون از یک نوجوان ۱۶ ساله نمی‌توان انتظار داشت تا به تنهایی از نقطه کشور به نقطه‌ دیگر سفر کند اما در آن زمان جوانان و نوجوانان در میدان جنگ، مقاومت و پیکار می‌کردند و از خود روحیه به یاد ماندگی بر جا می‌گذاشتند.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس، افزود: اکنون نیز اگر بخواهیم مشکلات جامعه حل شود حتماً باید روحیه جهادی، همان روحیه‌ جوانان و نوجوانان در دوران دفاع مقدس را داشته باشیم، وگرنه نمی‌توانیم به اهداف خود برسیم و کشور خود را آباد کنیم که در این حالت، دشمنان بر ما سیطره خواهند یافت.

انتهای پیام
captcha