راهیابی 3072 نفر به آزمون مرحله دوم ارزیابی حافظان قرآن
کد خبر: 3925946
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹

راهیابی 3072 نفر به آزمون مرحله دوم ارزیابی حافظان قرآن

تعداد 3072 نفر از شرکت‌کنندگان در مرحله اول پانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن، موفق به حضور در دومین مرحله این آزمون شدند.

راهیابی 3072 نفر به آزمون مرحله دوم ارزیابی حافظان قرآنبه گزارش ایکنا، آزمون مرحله اول پانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در شرایطی برگزار شد که تعداد هشت هزار و 738 نفر از حفاظ از سراسر کشور در آن ثبت نام کرده بودند.

براساس اطلاعات و آماری که از سوی دبیرخانه کمیته ارزیابی حافظان سازمان دارالقرآن اعلام شد، تعداد 662 نفر در رشته حفظ 10 جزء، 423 نفر در رشته حفظ 20 جزء و 1987 نفر نیز در رشته حفظ کل قرآن موفق به کسب حد نصاب لازم در این مرحله شدند.

مرحله دوم پانزدهمین آزمون اعطای مدرک به حفاظ نیز طی هفته سوم آبان‌ماه سال جاری و با حضور راه‌یافتگان برگزار خواهد شد. همچنین، در مجموع تعداد سه هزار و 72 نفر از شرکت‌کنندگان در مرحله اول، حائز حد نصاب لازم در رشته‌های مختلف شدند که شامل دوهزار و 296 حافظ خانم و 776 حافظ آقا می‌شود.

در آزمون امسال با وجود شرایط شیوع کرونا، 48/53 درصد از ثبت‌نام کنندگان شرکت داشتند که حدود 85/65 درصد نیز موفق به قبولی در این مرحله شدند. 

10 آبان‌ماه، زمان و مکان آزمون مرحله دوم از طریق سایت تلاوت اعلام و همچنین مرحله دوم آزمون نیز طی هفته سوم آبان‌ماه سال جاری در مراکز استان‌ها برگزار می‌شود.

محمد رمضانی‌فرد، مدیرکل آموزش و سنجش حفظ قرآن سازمان دارالقرآن اظهار کرد: شرکت‌کنندگان برای ورود به آزمون مرحله دوم نیازی به دریافت کارت ندارند، چراکه مشخصات ایشان به مراکز استان‌ها اعلام می‌شود و متقاضیان می‌توانند در موعد مقرر به حوزه‌ای که در هنگام ثبت نام انتخاب کرده‌اند، مراجعه کرده و مورد ارزیابی قرار گیرند.

وی گفت: بخش حُسن حفظ آزمون مرحله دوم در مراکز استان‌ها ارزیابی می‌شود، سپس، تلاوت کسانی که موفق به کسب حدنصاب لازم در این بخش شوند، برای ارزیابی در رشته‌های تجوید، وقف و ابتدا و صوت و لحن در اختیار داوران قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و سنجش حفظ قرآن سازمان دارالقرآن در پایان تصریح کرد: تلاش ما در مجموعه سازمان دارالقرآن بر این است که تا اوایل بهمن‌ماه سال جاری نیز نتایج آزمون مرحله دوم بر روی سایت تلاوت بارگذاری شود.

انتهای پیام
captcha