مانور خادمان مسجدالحرام در آستانه استقبال از عمره‌گزاران + عکس
کد خبر: 3926477
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹

مانور خادمان مسجدالحرام در آستانه استقبال از عمره‌گزاران + عکس

ریاست کل امور مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) در آستانه استقبال از عمره‌گزاران و در اختیار قرار دادن خدمات به زائران خانه خدا، مانوری با مشارکت خادمان مسجدالحرام ترتیب داده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «خبرگزاری بحرین»، در این مانور، خادمان مسجدالحرام جهت آمادگی خدمت‌رسانی به عمره‌گزاران، آموز‌ش‌های لازم را در ورود و خروج عمره‌‌گزاران به محوطه خانه خدا و حرکت به سمت کعبه و نیز مراسم سعی بین صفا و مروه دیده و چگونگی برخورد با وضعیت‌های اضطراری را تجربه می‌‌کنند.
 
این مانور با نظارت ریاست امور مسجدالحرام و با همکاری ادارات خدمات‌رسانی و فنی و مهندسی این مسجد شریف ترتیب داده شده است تا خادمان در زمان برگزاری مراسم عمره، به خوبی خدمت‌رسانی خود را انجام دهند.
 
ریاست کل امور مسجدالحرام اعلام کرده است که خانه خدا به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، روزانه 10 بار ضدعفونی می‌شود و 450 کارمند برای این کار اختصاص داده شده است. عملیات ضدعفونی مسجدالحرام در 24 ساعت شبانه‌روز به طور مستمر انجام می‌شود و مواد ضدعفونی دست‌ها نیز در همه نقاط مسجدالحرام قرار داده شده است. همچنین فرش‌های مسجدالحرام نیز به طور ویژه ضدعفونی می‌شوند.
 
بر اساس تأکید ریاست کل امور مسجدالحرام، تمام فرش‌ها از بخش مطاف (محل طواف خانه خدا) جمع‌آوری شده و به زائران اجازه نزدیک شدن به کعبه و حجرالاسود داده نمی‌شود. همچنین طواف خانه خدا نیز با دیواری حائل به دور کعبه انجام می‌شود.
 
انتهای پیام
captcha