دفتر سازمان عفو بین‌الملل در هند بسته شد
کد خبر: 3926521
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹

دفتر سازمان عفو بین‌الملل در هند بسته شد

سازمان عفو بین‌الملل شعبه هند به دلیل فشارهای دولت این کشور مجبور به تعطیلی دفتر خود و توقف فعالیت‌های این سازمان در هند شد.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از وبگاه «الحره»، اویناش کومار، مدیر اجرایی سازمان عفو بین‌الملل بخش هندوستان گفت که این سازمان به مدت دو سال است که با فشارهای مداوم دولت هند مواجه است لذا پس از مسدود کردن حساب‌های بانکی این سازمان از سوی دولت هند در 10 سپتامبر 2020، شورای بین‌المللی سازمان از چند روز پیش تصمیم به بسته شدن دفتر خود در هند گرفته است.
 
دولت هند بر مسدود کردن حساب‌های این سازمان بین‌المللی تأکید نکرده اما این سازمان را به اختلاس مالی متهم کرده است، این درحالی است که عفو بین‌الملل اتهام مذکور را رد می‌کند.
 
«یامینی میشرا» مدیر امور جهانی سازمان عفو بین‌الملل به روزنامه ایندیپندنت گفته است که اتهام دولت هند نادرست است و سازمان در بیانیه‌ خود اعلام کرده که بر اساس نمونه‌های مشخص، اقدام به جمع‌آوری اموال بومی می‌کند.
 
وی افزود: دولت هند در گذشته نیز حساب‌های بانکی سازمان را مسدود کرده بود و هر بار به این منظور به دادگاه می‌رویم و رأی مثبت دریافت می‌کنیم. این بار نیز به دادگاه خواهیم رفت و از نتیجه رأی دادگاه خوشبین هستیم.
 
حملات علیه شعبه هند سازمان عفو بین‌الملل و سایر سازمان‌های حقوق بشری و فعالان و مدافعان حقوق بشر در هند، در ادامه سیاست‌های سرکوبگرانه دولت هند است که علیه آنها انجام می‌دهد.
 
انتهای پیام
captcha