گروه‌های جهادی زمینه‌ساز مشارکت مردم در عمران و آبادانی هستند
کد خبر: 3927903
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸

گروه‌های جهادی زمینه‌ساز مشارکت مردم در عمران و آبادانی هستند

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا با بیان این‌که گروه‌های جهادی زمینه‌ساز مشارکت مردم در توسعه، عمران و آبادانی هستند، گفت: هر زمانی که زمینه را برای نقش‌آفرینی مردم فراهم کرده‌ایم بدون شَک موفقیت‌های خوبی به دست آورده‌ایم.

افتتاح ۵ واحد خانه محروم روستایی در اهربه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، امروز، 16 مهرماه ۵ خانه محروم به‌صورت نمادین در روستاهای شهرستان اهر با حضور سرهنگ محمد اسکندری، رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا افتتاح شد.

سرهنگ محمد اسکندری، رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی در این مراسم با قدردانی از سپاهیان و بسیجیان گروه‌های جهادی اظهار کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، گروه‌های جهادی در هر منطقه یا محله‌ای که فعالیت جهادی می‌کنند باید مردم را نیز مشارکت دهند.

وی افزود: اگر در شرایط فعلی در بحث اقتصاد لنگ می‌زنیم و مردم‌مان در تأمین معیشت با مشکلات مواجه هستند به این دلیل است که مردم در اقتصاد کشور دخیل نیستند این در حالی است که زمینه‌ای را برای نقش‌آفرینی مردم در حوزه اقتصادی قائل نشده‌ایم.

سرهنگ اسکندری، با اشاره به این‌که فعالیت جهادی بدون مشارکت مردم، نتیجه مثبتی ندارد، گفت: سپاه و بسیج در تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری قصد دارند تا فرهنگ مشارکت مردم در فعالیت‌های جهادی را نهادینه کنند و اموراتی که بدون مشارکت و حضور مردم باشد از نظر ما ارزشی ندارد.

وی تصریح کرد: شاید می‌توانستیم خانه‌های محروم را با چند تن از کارکنان سپاه و بسیج احداث کنیم و این امر برای ما اهمیتی نداشت، ولی با این‌حال خانه‌های محروم را با هدف ترویج فرهنگ کمک به همدیگر و مشارکت در امور خیرخواهانه احداث کردیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی با ذکر این‌که نقش جوانان و گروه‌های جهادی در «بیانیه‌ گام دوم انقلاب» برجسته و حائز اهمیت است، گفت: گروه‌های جهادی شهرستان اهر در اجرای «رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه و اقدامات مقابله با ویروس کرونا» جزو شهرستان‌های برتر آذربایجان‌شرقی بودند. باید زمینه را برای حضور و مشارکت مردم در امور آماده کنیم و این هنر فرماندهان و مسئولان جهادی و انقلابی است و هرگاه که این تدبیر بین مسئولان و فرماندهان وجود نداشته باشد قطعاً مردم آن منطقه و شهرستان در مسائل عمران و آبادانی و ساخت و ساز نقشی نخواهند داشت.

اسکندری با بیان این‌که گروه‌های جهادی زمینه‌ساز حضور و مشارکت مردم در توسعه، عمران و آبادانی هستند، تصریح کرد: هر زمانی که زمینه را برای نقش‌آفرینی مردم فراهم کرده‌ایم بدون شَک موفقیت‌های خوبی به‌دست آورده‌ایم.

انتهای پیام
captcha