به‌کارگیری منظومه «حیدربابا یه سلام» در تولید آثار هنری برای کودکان
کد خبر: 3930275
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲

به‌کارگیری منظومه «حیدربابا یه سلام» در تولید آثار هنری برای کودکان

معاون فرهنگی شهرداری تبریز گفت: فایل صوتی منظومه «حیدر بابا یه سلام» به‌منظور به‌کارگیری این اثر استاد شهریار در تولید آثار هنری برای کودکان و نوجوانان تولید شد.

فایل صوتی منظومه «حیدربابایه سلام» تولید شدبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری تبریز امروز، 29 مهرماه در جمع خبرنگاران، گفت: فایل صوتی منظومه «حیدر بابایه سلام» به‌منظور به‌کارگیری این اثر استاد شهریار در تولید آثار هنری برای کودکان و نوجوانان تولید شد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره و مسابقه نقاشی کودکان و نوجوانان با الهام از منظومه درخشان حیدربابایه سلام که از برنامه‌های جنبی همایش ملی بزرگداشت ادبی استاد شهریار است، افزود: آشنایی کودکان و نوجوانان با آثار شاخص فرهنگی، فرهنگ غنی بومی و معرفی و بسط فرهنگ فولکلور آذربایجان از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره و مسابقه نقاشی است.

حجت‌الاسلام حمیدی‌ با اشاره به اینکه این مسابقه در سه رده سنی پنج تا هفت، هشت تا ۱۰ و ۱۱ تا ۱۴ سال برگزار می‌شود، اظهار کرد: به نفرات اول تا سوم هر گروه سنی جوایز ارزنده و به نفرات چهارم تا دهم نیز هدایایی از سوی دبیرخانه جشنواره اهدا می‌شود.

معاون فرهنگی شهردار تبریز گفت: علاقه‌مندان استاد شهریار و فرهنگ فولکلور آذربایجان برای انتقال مفاهیم و مضامین و تصویرهای ناب این منظومه ادبی به کودکان و نوجوانان می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند. مهلت ارسال آثار تا ۳۰ آذر امسال بوده و هر شرکت‌کننده می‌تواند فقط یک اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال از طریق پست به نشانی شهرک باغمیشه کوی فرشته جنوبی، فرهنگسرای فرشته، دبیرخانه جشنواره نقاشی ارسال کند.

انتهای پیام
captcha