وقف فاصله طبقاتی را از بین می‌برد / وقف هویت اجتماعی دارد
کد خبر: 3930503
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸

وقف فاصله طبقاتی را از بین می‌برد / وقف هویت اجتماعی دارد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، سنت حسنه وقف را صدقه جاریه دانست و گفت: از بین بردن فاصله طبقاتی، جلوگیری از تمرکز ثروت و قدرت از برکات عمل به سنت حسنه وقف است.

وقف، فاصله طبقاتی را از بین می بردبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز امروز، سی‌ام مهرماه در دیدار شورای معاونان و رؤسای نواحی اداره‌کل اوقاف استان با تبریک هفته وقف و تقدیر از فعالان این حوزه اظهار کرد: از بین بردن فاصله طبقاتی، جلوگیری از تمرکز ثروت و قدرت از برکات عمل به سنت حسنه وقف است و در سایه آن عدالت اجتماعی محقق می‌شود.

وی سنت حسنه وقف را صدقه جاریه دانست و ادامه داد: براساس آیات قرآن و روایات و توصیه‌های بزرگان دین، تبدیل مالکیت شخصی به عمومی رسالت و وظیفه اجتماعی مسلمانان است تا فرهنگ اسلامی وقف در جامعه جاری شود.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با تأکید بر اینکه سنت حسنه وقف مسئله بسیار مهمی است، یادآور شد: قبل از انقلاب بسیاری از موقات از بین رفته بود که به برکت خیزش اسلامی ملت ایران فرهنگ وقف و موقوفات در جامعه احیا شد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، وقف را سرمایه‌گذاری برای رفع نیازهای عام‌المنفعه دانست و گفت: وقف هویت اجتماعی دارد و در تمام شئون جامعه از جمله مسائل فرهنگی، سیاسی و آموزشی مؤثر است.

وی با تأکید بر اهتمام جدی به امور خیریه در جامعه گفت: اقدامات شایسته موضوع وقف قابل تقدیر است که باید در امور خیریه هم با بهره‌گیری از کارهای ابتکاری این اقدامات پیگیری شود. وقف اموال در واقع نگهداری آن برای بهره‌مندی دیگران از آن است.

امام جمعه تبریز با اشاره به وقف‌های ثبت شده در حوزه فناوری نانو، تأکید کرد: امروز لازم است که واقفان و خیراندیشان در رابطه با دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، رفع معضل بیکاری، راه‌اندازی کارگاه و ... نیز پیشقدم شوند.

انتهای پیام
captcha