فعالیت ۲۳ فرهنگسرا در تبریز
کد خبر: 3933410
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵

فعالیت ۲۳ فرهنگسرا در تبریز

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، با اشاره به فعالیت ۲۳ فرهنگسرا در مناطق مختلف شهر و به ویژه مناطق کم برخوردار گفت: همچنین ۱۷ خانه سلامت، ۳۲ کتابخانه و هفت پارک بانوان را در کنار خانه‌های قدیمی و موزه‌های تحت پوشش، در حال فعالیت هستند.

فعالیت ۲۳ فرهنگسرا با مدیریت شهرداری تبریزحجت‌الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با تشریح حمایت‌های شهرداری تبریز از کسب و کارهای هنری، اظهار کرد: حوزه هنر یکی از حوزه‌هایی است که شهرداری تبریز در سال‌های اخیر به صورت جدی وارد آن شده است، البته شاید در شرایط کرونایی مصادیق آن را نتوان به صورت پررنگ مطرح کرد، اما حمایت‌های شهرداری در رویدادهای مهم هنری و جشنواره‌ها، سریال‌ها، فیلم‌های سینمایی و هنرهای نمایشی ملموس است.

وی با اشاره به این‌که با وجود خشکسالی اقتصادی در نهادهای دولتی، خوشبختانه شهرداری تبریز با گسترش فعالیت‌های خود این خلاء را تا حدودی توانسته جبران کند، افزود: شهرداری تبریز در سال‌های اخیر از سریال‌ها و فیلم‌هایی که به نوعی ظرفیت‌ها، ویژگی‌ها، مفاخر و مشاهیر تبریز را معرفی می‌کرد، حمایت کرده که آخرین مورد نیز مربوط به سریال جلال ۲ است؛ مقرر شده غالب عوامل اجرایی این سریال از هنرمندان بومی باشد.

مناسب‌سازی ۶ سالن در تبریز برای تمرین و اکران تئاتر

وی افزود: در مورد هنرهای نمایشی نیز در حال آماده‌سازی طرح‌هایی برای حمایت از هنرمندان هستیم و تاکنون نیز حمایت‌هایی انجام شده است؛ تا پایان سال نیز مناسب‌سازی شش سالن آمفی تئاتر در فرهنگ‌سراهای شهرداری برای تمرین و اکران نمایش‌ها انجام می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی شهردار تبریز اضافه کرد: از سال گذشته نیز فرهنگسراهای خصوصی را وارد چرخه کردیم و برای ۲۴ فرهنگ سرای خصوص مجوز صادر شده است که در موضوعات مختلف فرهنگی، هنری و اجتماعی فعالیت می‌کنند. بخشی هم در حوزه هنر فعالیت دارند تا به نوعی از هنرمندان حمایت شود.

آماده‌سازی لایحه حمایت از سرآمدان حوزه فرهنگ و هنر

حجت‌الاسلام حمیدی، با بیان این‌که در حال آماده سازی لایحه حمایت از سرآمدان حوزه فرهنگ و هنر هستیم تا بتوانیم علاوه بر استعدادیابی، در طول سال نیز حمایت‌هایی بکنیم تا در سطح ملی و بین‌المللی نقش آفرینی کرده و هنر تبریز مکاتب تبریز را مطرح کنند، گفت: البته طرح سرآمدان ورزش را نهایی کرده‌ایم و مراحل قانونی را سپری می‌کند تا در صورت تایید فرمانداری، این اقدام در حوزه ورزش کلید بخورد.

وی با تاکید بر اهمیت ایجاد نمایشگاه هنرهای اسلامی در تبریز، افزود: تبریز شایسته داشتن موزه هنرهای اسلامی بوده و در کمیسیون فرهنگی نیز بحث‌هایی در این رابطه انجام شده است، اما تاکنون نتیجه نگرفتیم و امیدواریم بتوانیم در یکسال باقیمانده شورای پنجم این موضوع را محقق کرده و محلی برای موزه هنرهای اسلامی اختصاص یابد.

حجت‌الاسلام حمیدی اضافه کرد: به دنبال راه اندازی موزه استاد بخت شکوهی بوده و در مراحل خرید آثار هستیم تا پس از اتمام مراحل، دانشگاه هنر محل مناسب را برای موزه درنظر گرفته و مستقر کند.

فعالیت ۲۳ فرهنگسرا با مدیریت شهرداری تبریز

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، با اشاره به فعالیت ۲۳ فرهنگسرا در مناطق مختلف شهر و به ویژه مناطق کم برخوردار گفت: همچنین ۱۷ خانه سلامت، ۳۲ کتابخانه و هفت پارک بانوان را در کنار خانه‌های قدیمی و موزه‌های تحت پوشش، در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام
captcha