آغاز محدودیت‌های کرونایی در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3936329
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹

آغاز محدودیت‌های کرونایی در آذربایجان‌شرقی

محدودیت‌های جدید کرونایی از امروز اول آذر، همزمان با سراسر کشور در آذربایجان‌شرقی به اجرا در می‌آید و کسب و کار‌های غیر ضروری برای دو هفته تعطیل می‌شوند.

آغاز محدودیت‌های کرونایی در آذربایجان‌شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محدودیت‌های جدید کرونایی از امروز شنبه اول آذر همزمان با سراسر کشور در آذربایجان‌شرقی به اجرا در می‌آید و کسب و کار‌های غیر ضروری برای دو هفته تعطیل می‌شوند.

با این که هر روز آمار فوتی‌ها رکود می‌زند همچنان تردد‌های غیر ضروری خیلی زیاد است، شاید شروع تعطیلی‌ها بتواند این رفت و آمد‌ها را کم کند، البته درصورتی می‌تواند در کاهش آمار‌ها نقش داشته باشد که این تعطیلی‌ها منجر به رفت و آمد‌های خانوادگی نشود.

بر اساس این طرح تردد به شهر‌های نارنجی ۵۰۰ هزار تومان و شهر‌های قرمز یک میلیون تومان جریمه در هر ۲۴ ساعت دارد و در شهر‌های قرمز تردد خودرو از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح ممنوع است و همه مشاغل به جز مشاغل گروه یک (ضروری) تعطیل خواهند بود.

همچنین فعالیت‌ها و کار واحدهای تولیدی مهم که با معیشت و زندگی مردم سر و کار دارند ادامه خواهد داشت. تست مثبت‌ کرونا هم در صورت رعایت نکردن قرنطینه ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‎شوند.

استفاده از ماسک در اماکن عمومی و پرتردد در همه شهرها در همه وضعیت‌ها الزامی است و متخلفان برابر مصوبات ستاد ملی جریمه خواهند شد. یک سوم کارکنان در وضعیت زرد و در وضع نارنجی تا یک دوم کارکنان، باید در اداره‎ها حضور داشته باشند. در شهرهای با وضعیت قرمز، تمام مراکز آموزشی به طور کامل تعطیل و تمام کلاس‌های درس به صورت مجازی برگزار می‌شود.

بر اساس اعلام مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، روزانه جواب آزمایش کرونای ۵۰۰ نفر از مردم آذربایجان‌شرقی مثبت می‌شود و متأسفانه آمار فوتی‌های ناشی از این ویروس در استان ۲ رقمی شده است.

آذربایجان‌شرقی ماه‌ها است در شرایط قرمز کرونایی قرار دارد و وضعیت در بیشتر شهرستان‌های آن حاد است.

انتهای پیام
captcha