امام حسن عسکری(ع) در کمک به مردم یگانه روزگار بود
کد خبر: 3937044
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷

امام حسن عسکری(ع) در کمک به مردم یگانه روزگار بود

مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت با بیان اینکه امام حسن عسکری(ع) مانند اجداد بزرگوارش در بخشندگی و کمک به مردم یگانه روزگار بود، گفت: امام یازدهم شیعیان آن چنان در قلّه شکوهمند کمال و فضیلت قرار داشت که نه تنها دوستان و پیروانش او را ستوده‌اند بلکه دشمنانِ کینه‌ورز و سرسخت، به مدح و ستایش او پرداخته‌اند.

امام حسن عسکری(ع) در کمک به مردم یگانه روزگار بودحجت الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهارکرد: حضرت امام حسن عسکری(ع) از نظر علم و عمل، رهبری و مجاهدت و خیرخواهی برای امت جد خود حضرت محمّد(ص) مانند پدران بزرگوار خود بود.

وی ادامه داد: امام حسن عسکری(ع) استاد دانشمندان، الگوی عابدان و رهبر مبارزان سیاسی و عقیدتی زمان خویش بود و در بخشندگى و کمک به مردم یگانه روزگار بود.

حجت‌الاسلام احمدی، بیان کرد: حضرت امام حسن عسکری(ع) علی‌رغم سختی شرایط سیاسی زمان خود در فرآیند دفاع از شریعت اسلام، مبارزه با بدعت‌ها، هدایت گمراهان و تردیدگران و جذب آن‌ها به سوی دایره دین، با جدیت تمام به فعالیت می پرداخت.

مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت گفت: امام حسن عسکری(ع) فرمودند «پارساترین مردم کسی است که به هنگام شبهه توقف کند؛ عابدترین مردم کسی است که واجبات را انجام دهد؛ زاهدترین مردم کسی است که حرام را ترک نماید؛ و کوشنده ترین مردم کسی است که گناهان را رها سازد».

وی امام حسن عسکری(ع) را سرچشمه ایمان دانست و افزود: امام حسن عسکری(ع) سرچشمه ایمان و جلوه‌ای از نور الهی بود. در سیمای تابناکش نور عشق و ایمان خانه داشت و در راز و نیاز شبانه‌اش با پروردگار خلوص و پاکی موج می‌زد.

حجت‌الاسلام احمدی افزود: امام حسن عسکری(ع) با وجود پربرکتش، زندگی را با تمام زیبایی‌ها معنا می‌کرد. صفای باطنش، صداقت کلامش و دستان پر محبتش، به قلبها گرمی می‌بخشید و نیروی پایداری و مقاومت می‌داد.

وی افزود:امام حسن عسکری(ع) الگوی محبت و آرامش است، زیرا محبت، با او معنا می‌گرفت و در نگاهش موج می‌زد و از دستان پرمهرش جاری می‌شد و گونه‌های یخ زده را شوق زندگی می‌داد.

مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه امام حسن عسکری(ع)  گفت: امام یازدهم شیعیان آن چنان در قلّه شکوهمند کمال و فضیلت قرار داشت که نه فقط دوستان و پیروانش او را ستوده‌اند بلکه دشمنانِ کینه‌ورز و سرسخت، به مدح و ستایش او پرداخته‌اند.

وی بیان کرد: تفسیر قرآن از جمله زمینه‌هایی است که مورد توجه ویژه امام حسن عسکری(ع) بوده است تا آنجایی که یک متن مفصل در تفسیر قرآن که در شمار کهن‌ترین آثار میراث تفسیری امامیه است به ایشان منسوب شده است. 

انتهای پیام
captcha