کاهش ۱۰ درصدی بستری‌های کرونا در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3937283
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸

کاهش ۱۰ درصدی بستری‌های کرونا در آذربایجان‌شرقی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از کاهش ۱۰ درصدی تعداد بستری های کرونایی در بیمارستان‌های آذربایجان شرقی خبر داد.

کاهش ۱۰ درصدی بستری‌های کرونا در آذربایجان‌شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز امروز، 5 آذرماه در جمع خبرنگاران گفت: با اعمال محدودیت‌ها از ۱۵ تا پایان آبان ماه در شهر‌های سیاه و قرمز و همکاری شهروندان، در مقایسه با یک هفته قبل از آن که هر روز ۱۵۰۰ بستری در استان داشتیم، تعداد بستری‌ها حداقل ۱۰ درصد کاهش یافته و به ۱۳۵۰ نفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه کاهش تعداد فوتی‌ها  در ۲ هفته آینده مشخص می‌شود، افزود: نتایج اعمال محدودیت‌های جدید آذرماه نیز طی ۲ هفته آتی مشاهده خواهد شد.

صومی با اشاره به اینکه فاز اول بیماری کرونا شامل علایمی مانند تب، درد عضلانی و سرفه بود و برای بهبود این علایم از دارو‌های ضدویروس استفاده می‌شود، ادامه داد: هنوز هیچ دارویی در دنیا برای درمان این بیماری تولید نشده است و دارویی مانند رمدسیویر برای کووید۱۹ تولید نشده، اما استفاده از آن در بیماری‌های ویروسی مشابه نشان داده که عارضه جنبی ندارد و ضرر داشتن آن اثبات نشده است اما توصیه می‌کنیم از این دارو کمتر استفاده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در فاز دوم یا درگیری ریوی از کورتون‌ها مانند دگزامتازون و مشتقات آن که جزو بهترین‌ها در این مورد هستند، زیر نظر پزشک استفاده می‌شود که قطعا در مراحل آبشار التهابی روند را مهار می‌کند.

وی با قدردانی از همکاری مردم در اجرای محدودیت‌های کرونایی اعلام کرد: آمارها نشان از همراهی 90 درصدی مردم را میدهد.

انتهای پیام
captcha