نگاهی به هزینه کرد شهرداری تبریز برای مقابله با کرونا
کد خبر: 3938449
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸

نگاهی به هزینه کرد شهرداری تبریز برای مقابله با کرونا

شهردار تبریز گفت: شهرداری تبریز ۲۲۵میلیارد ریال برای مقابله با کرونا هزینه کرده و از درآمد ۳۲۵میلیارد ریالی خود برای کاهش فشار اقتصادی شهروندان چشم پوشی کرده است.

بار مالی ۵۷۰ میلیارد ریالی کرونا برای شهرداری تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، ایرج شهین باهر، شهردار تبریز امروز، 11 آذرماه گفت: شهرداری تبریز ۲۲۵میلیارد ریال برای مقابله با کرونا هزینه کرده و از درآمد ۳۲۵میلیارد ریالی خود در جهت کاهش فشار اقتصادی شهروندان چشم پوشی کرده است.

وی اظهار کرد: در حوزه مقابله کرونا، نزدیک به ۱۱میلیارد تومان هزینه کرده ایم که علاوه بر ۱۰ میلیارد مصوبه شورا، یک میلیارد دیگر از محل اختیارات شهرداری هزینه‌ شده است.

شهین باهر، با بیان اینکه هزینه‌کرد شهرداری در خصوص کرونا، در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف انجام شده است، افزود: شهرداری تبریز علاوه بر این ۱۱میلیارد تومان، به صورت غیرمستقیم نیز اقدامات گسترده‌ای انجام داده است که می توان به بخشودگی‌های اجاره و... در جهت کاهش فشار اقتصادی بر مردم، اشاره کرد.

شهردار تبریز با اشاره به چگونگی استفاده از بودجه مقابله با کرونا در شهرداری تبریز، گفت: تولید ماسک، دستکش، لوازم ابتدایی تولید ماسک، تهیه چرخ خیاطی برای مساجد، تونل ضدعفونی و... از جمله اقدامات شهرداری در حوزه کرونا است.

وی گفت: علاوه بر این، شهرداری تبریز از محل اعتبار ماده پنج، ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز در مناطق و سازمان‌ها اعم از آرامستان‌ها و شرکت واحد هزینه‌ کرده و همچنین، خرید تجهیزات آتش‌نشانی، ساخت تونل ضدعفونی مقابل ادارات ضدعفونی، تهیه ماسک برای مادر و لباس و کاور برای آتش‌نشانان از جمله این هزینه‌کرد است.

شهین باهر، با بیان این‌که بخش عمده هزینه‌کرد مربوط به آرامستان است، گفت: بخش سوم هزینه‌کرد ما راجع به درآمدهایی است که از شهروندان دریافت نکردیم؛ همانند سازمان عون بن علی، شرکت واحد، سازمان میادین، ترمینال، شرکت بهره‌برداری که در مجموع ۳۲میلیارد ۵۰۰ میلیون کاهش درآمد داریم.

شهردار تبریز، با قدردانی از همراهی و همکاری شهروندان با مجموعه شهرداری، گفت: امیدواریم با اقدامات انجام شده، شاهد کاهش شیوع بیماری و در آینده‌ای نزدیک ریشه کن شدن این بیماری باشیم.

انتهای پیام
captcha