پرداخت ۳ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان سوادکوه شمالی
کد خبر: 3938634
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴

پرداخت ۳ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان سوادکوه شمالی

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) سوادکوه شمالی از پرداخت سه میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات جهت ایجاد اشتغال در هشت ماهه سال جاری در این شهرستان خبر داد.

پرداخت ۳ میلیاردتومان تسهیلات خوداشتغالی در سوادکوه شمالیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران، علیرضا عابدی، سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) سوادکوه شمالی یکی از اهداف اصلی این نهاد را توانمندسازی اقتصادی خانواده‌های تحت حمایت دانست و اظهار کرد: تاکنون تعداد ۶۹ طرح اشتغال در این شهرستان افتتاح شد.

وی افزود: در راستای طرح‌های اشتغالزایی مبلغ سه میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات جهت تأمین هزینه‌های اجرای طرح‌ها پرداخت شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) سوادکوه شمالی با اشاره به اجرای طرح‌های خوداشتغالی و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای خانواده‌های تحت حمایت، تصریح کرد: کمیته امداد با اتخاذ سیاست‌های مؤثر و کارآمد در راستای تأمین عزت و کرامت خانواده‌ها و رسیدن به استقلال اقتصادی در مسیر اشتغال گام برمی‌دارد.

وی اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا با پرداخت تسهیلات به مددجویان تحت پوشش و اجرای طرح‌های اشتغال، زمینه‌ای فراهم شود تا آنان بتوانند به مرحله خودکفایی رسیده و از زیر چتر حمایتی کمیته امداد خارج شوند.

عابدی با اشاره به سرفصل‌های اشتغال ایجاد شده توسط این نهاد، بیان کرد: با توجه به فرصت‌های بالقوه‌ موجود در منطقه درصد بالایی از خدمات اشتغال پرداختی به مددجویان در قالب طرح‌های دامداری است که با رایزنی با افراد موفق در مشاغل مختلف به‌عنوان راهبران شغلی، زمینه جهت اجرای طرح‌هایی که مشاوره اجرای طرح، تأمین مواد اولیه و خرید محصولات توسط راهبر انجام می‌گیرد، فراهم شده است که در همین راستا ۴۷ طرح اشتغال در شهرستان به مرحله اجرا رسیده است.

این مسئول با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۸ نفر از مددجویان این شهرستان در دوره‌های مختلف مهارت‌آموزی، کارآفرینی و پایدارسازی و توسعه شرکت کرده‌اند، تصریح کرد: در همین راستا با فراهم آوردن امکانات لازم این نهاد توانسته با برپایی کلاس‌های آموزشی در روستا‌ها در هزینه‌های اجرایی این آموزش‌ها صرفه‌جویی کند.

عابدی در پایان یادآور شد: این شهرستان با یک هزار و 300 خانوار تحت حمایت و محرومیت منطقه، نیازمند نگاه ویژه خیرین و مسئولان است تا ضمن حفظ کرامت مددجویان، اقتصاد منطقه نیز تغییر یابد.

انتهای پیام
captcha