۱۵۲ هزار نفر دانش آموز استثنایی در مدارس ویژه تحصیل می‌کنند
کد خبر: 3938941
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
معاون وزیر آموزش و پرورش:

۱۵۲ هزار نفر دانش آموز استثنایی در مدارس ویژه تحصیل می‌کنند

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور گفت: در سراسر کشور 26 مدرسه خاص جسمی حرکتی وجود دارد که امروز بزرگترین مجتمع آموزشی و توانبخشی دانش آموزان جسمی و حرکتی در تبریز کلنگ‌زنی شد.

۱۵۲ هزار نفر دانش آموز استثنایی در مدارس ویژه تحصیل می‌کنند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سید جواد حسینی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش  استثنایی کشور، بعدازظهر روز گذشته 13 آذر، در مراسم کلنگ زنی بزرگترین مجتمع آموزشی و توانبخشی دانش آموزان جسمی و حرکتی در تبریز، به صورت ویدئوکنفرانس، گفت: سازمان آموزش و پرورش استثنایی ۱۵۲ هزار و ۴۰۹ نفر دانش آموز را در هفت گروه با آسیب شنوایی، کم توانی ذهنی، چند معلولیتی، معلولیت جسمی- حرکتی، آسیب دیدگی بینایی، اختلال‌های رفتاری هیجانی و طیف اوتیسم و دارای مشکلات ویژه یادگیری تحت پوشش تعلیم و تربیت قرار داده است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۸۰ هزار و ۵۵۶ نفر در مدارس خاص استثنایی و ۷۱ هزار و ۸۵۳ نفر از آنان در مدارس تلفیقی و در کنار دانش آموزان عادی به تحصیل مشغول هستند.

حسینی گفت: دانش آموزان استثنایی در یک هزار و ۶۰۰ مدرسه استثنایی و ۲۰ هزار مدرسه پذیرا مشغول به تحصیل هستد و ۸۰۵ مدرسه نیز به عنوان مدارس پشتیبان یاری دهنده مدارس پذیرا هستند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، اظهار کرد: از این تعداد مدارس ۳۴ مدرسه شبانه‌روزی، ۴۸ مدرسه ویژه دانش آموزان طیف اوتیسم، ۲۳ مدرسه خاص دانش آموزان نابینا و ۲۶ مدرسه ویژه دانش آموزان معلول جسمی حرکتی و ۱۰۰ مدرسه نیز خاص دانش آموزان آسیب دیده شنوایی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش، تصریح کرد: نهضت مدرسه‌سازی در این حوزه را با برنامه‌ریزی برای احداث 210 مدرسه در سراسر کشور پیگیری می‌کنیم و در عرض هفت ماه، 105 مدرسه در این حوزه کارسازی شده است. امیدوارم این حرکت گامی برای توجه به این بخش بوده باشد، تا معلولیت با محدویت همراه نشود.

حسینی، در پایان گفت: تلاش ما برای مناسب سازی جامعه، مدارس و تجهیزات است تا بتوانیم زمینه‌های رشد تمام ساحتی این عزیزان را فراهم سازیم.

گفتنی است، پروژه خیر ساز 24 کلاسه، در زمینی به مساحت 5500 مترمربع در دو طبقه با امکانات، کار درمانی، فیزیوتراپی، گفتار درمانی، مشاوره، سالن ورزشی ویژه دانش آموزان استثنائی و نماز خانه با هزینه‌ای بالغ بر 500 میلیارد ریال احداث می‌شود.

انتهای پیام
captcha