ابتلای۷۰هزار نفر در آذربایجان شرقی به کرونا
کد خبر: 3938944
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷

ابتلای۷۰هزار نفر در آذربایجان شرقی به کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از ابتلای ۷۰ هزار نفر از جمعیت آذربایجان‌شرقی به کرونا خبر داد و گفت: متأسفانه از مجموع مبتلایان به ویروس کرونا پنج درصد فوت کرده‌اند.

ابتلای۷۰هزارنفر از آذربایجان شرقی به کرونا

محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که محدودیت‌های یک‌ماه اخیر تأثیر مثبتی در آمار ابتلاء و جان‌باختگان کرونایی در آذربایجان‌شرقی داشت، گفت: در حال حاضر ۵ شهرستان در وضعیت زرد و مابقی شهرستان‌های استان در وضعیت «نارنجی» قرار داشته و مشمول محدودیت‌های این شرایط است.

وی از ابتلای نزدیک به ۷۰ هزار نفر از جمعیت آذربایجان‌شرقی به ویروس کرونا خبر داد و افزود: پنج درصد از مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در استان جان‌باخته‌اند.

صومی، با اشاره به این‌که حضور افراد بالای ۶۵ سال و دارای بیماری زمینه‌ای در اجتماعات خطرناک است، افزود: افرادی که بالای ۶۵ سال سن دارند و امرار معاش آنها با اشتغال تأمین می‌شود باید شناسایی و مورد حمایت قرار گیرند، تا حد امکان از حضور افراد مسن در اجتماع جلوگیری کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تداوم محدودیت تردد شبانه و تردد بین‌شهری در آذربایجان‌شرقی را ضروری دانست و گفت: برای کنترل اپیدمی ویروس کرونا؛ باید محدودیت تردد شبانه و تردد بین‌شهری در آذربایجان شرقی تداوم یابد.

وی با ذکر این‌که بیماران مبتلا به کرونا در تبریز، اهر، مرند، میانه و سراب کمتر به مراکز ۱۶ ساعته و غربال‌گری کرونا مراجعه می‌کنند؛ اظهار کرد: آمارها این‌طور نشان می‌دهد که به ازای هر بیمار کرونایی شناسایی شده؛ ۵۵۰ تا ۱۰۰۰ بیمار کرونایی وجود دارد.

وی با بیان این‌که اگر ۱۰۰ هزار کیت تشخیصی سریع کرونا تحویل دهند، سهم روزانه آذربایجان‌شرقی در حدود ۴۴۰۰ کیت تشخیص سریع کرونا خواهیم داشت، گفت: از ۱۰ هزار کیت تشخیصی سریع کرونا سهمیه آذربایجان شرقی، یک هزار کیت تشخیصی کرونا را در اختیار شهرستان اهر قرار می‌دهیم.

انتهای پیام
captcha