بودجه ۱۴۰۰ با کسری مواجه می‌شود
کد خبر: 3939735
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵

بودجه ۱۴۰۰ با کسری مواجه می‌شود

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه اطلاعات بودجه این را به ما نشان می‌دهد که در تأمین منابع با مشکلات جدی مواجه می‌شویم، گفت: بودجه ۱۴۰۰ با کسری مواجه می‌شود.

بودجه ۱۴۰۰ با کسری مواجه می‌شود/فراخوان دریافت پیشنهادات برای اصلاح ساختار بودجهبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده تبریز، روح الله متفکر آزاد، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، امروز 18 آذرماه در گفت‌وگو با خبرنگاران به صورت ویدئوکنفرانسی، با تاکید بر اینکه موضوع بودجه 1400 موضوع بسیار مهم برای آینده کشور است، اظهار کرد: این لایحه، اولین بودجه‌ای است که در مجلس یازدهم بررسی می‌شود، لذا با حساسیت بیشتری دنبال می‌کنیم تا با آسیب شناسی، نقاط ضعف را رفع کرده و نقاط قوت را تقویت کنیم.
وی با بیان اینکه بودجه 1400 بودجه‌ای است که دولت فعلی در نیمه نخست سال آینده با این بودجه سر و کار دارد، افزود: نیمه دوم سال آینده، دولت جدید بر سر کار است و بررسی بودجه از منظرهای مختلف اهمیت ویژه‌ای می‌یابد.
متفکر آزاد، با اشاره به اینکه پیش بینی ما این است که بودجه با کسری پنهان مواجه خواهد شد، گفت: اطلاعات بودجه این را به ما نشان می‌دهد که در تأمین منابع با مشکلات جدی مواجه می‌شویم و این موضوع بسیار محتمل است.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در توزیع بودجه هم در بخش هزینه کرد و استان‌ها و وزارتخانه‌ها، برش استانی بودجه و مسائل آذربایجان‌شرقی در بودجه مهم است و باید در مجلس به صورت جدی چکش کاری شود.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با کارشناسان حوزه بودجه مشورت می‌کنم تا در زمینه اصلاح ساختار و توسعه، روند مثبتی در بودجه لحاظ شود، تصریح کرد: این امر را به صورت عمومی فراخوان دادیم تا از همه طیف‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، پیشنهادات را دریافت کنیم و پس از چکش کاری در لایحه بودجه درج کنیم.
وی ادامه داد: در این فراخوان عمومی، از مردم، نخبگان، دانشگاهیان و مدیران اجرایی فعلی و سابق درخواست می‌کنیم با مطالعه لایحه بودجه 1400 پیشنهادات خود را ارسال کنند، چراکه تلاش می‌کنیم تراز جدیدی از نمایندگی را با ورود نظرات کارشناسی نخبگان به حوزه حکمرانی ارائه کنیم.
متفکرآزاد، مسیرهای ارائه پیشنهادات برای لایحه بودجه 1400 را ایمیل و شماره تلفن فضای مجازی دفتر خود عنوان کرد و ادامه داد: آدرس ایمیل info@motafakkerazad.ir و شماره تلفن فضای مجازی 938-9027-0938 مسیرهای دریافت پیشنهادات است که علاقهمندان میتوانند تا پایان روز پنجشنبه 20 آذر  نظرات و پیشنهادات خود را ارسال کنند که تیمی آنها را بررسی کرده و پیشنهادات دارای قابلیت عملیاتی را برای بهره گیری در بودجه 1400 به مجلس ارائه می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha