گسترش تولید اشعار آیینی در راستای سوگواره ملی «شعر فاطمی»
کد خبر: 3940518
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹

گسترش تولید اشعار آیینی در راستای سوگواره ملی «شعر فاطمی»

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز اظهار کرد: سوگواره ملی شعر و مرثیه فاطمی تبریز، زمینه‌ای فراهم می‌کند که تولیدات حوزه شعر آیینی گسترش یابد.

سوگواره ملی شعر و مرثیه فاطمی زمینه ی تولید اشعار آیینی را گسترش می دهدحجت‌الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: سوگواره ملی شعر و مرثیه فاطمی تبریز، زمینه‌ای فراهم می‌کند که تولیدات حوزه شعر آیینی گسترش یابد.

وی درباره رویکرد سوگواره ملی شعر و مرثیه فاطمی تبریز، گفت: برگزاری موفق سه دوره از این سوگواره، نشان‌دهنده توانایی تبریز برای دستیابی به مرکزیت جریان شعر و مرثیه ایران است. حضور شاعران مطرح از سراسر کشور در دوره‌های پیشین و نیز جلب توجه عموم مردم از جمله موفقیت‌های چشمگیر سوگواره شعر و مرثیه فاطمی است.

حمیدی، با تأکید بر سابقه دیرینه ادبیات آئینی در تبریز و آذربایجان شرقی، افزود: سوگواره ملی شعر و مرثیه فاطمی تبریز مجالی برای ارائه داشته‌های شعر آئینی آذربایجان در سطحی ملی است. تبریز به عنوان نخستین پايتخت تشیع می‌تواند پرچمدار فرهنگ و هنر مذهبی ایران باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز، با اشاره به انتشار فراخوان چهارمین سوگواره ملی شعر و مرثیه فاطمی، افزود: بدون شک افزودن بخش رقابتی به این دوره از سوگواره، تأثیرگذاری هنری و فرهنگی این اتفاق را بیشتر خواهد کرد و این آئین را به یکی از استوانه‌های ادبیات آئینی ایران تبدیل خواهد کرد.

وی با تأکید بر برگزاری این دوره از سوگواره به صورت مجازی، تصریح کرد:  به دنبال رایزنی‌ها مقرر شد این برنامه‌ها در تلویزیون‌های وابسته با فرهنگ فاطمی نظیر خیمه، عقیق، طریقه‌الحسین و ...پخش شود تا امکان پخش در مقیاسی گسترده برای مخاطبان فراهم آید.

انتهای پیام
captcha