پوستر پنجمین جایزه کتاب سال تبریز رونمایی شد
کد خبر: 3942598
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰

پوستر پنجمین جایزه کتاب سال تبریز رونمایی شد

پوستر پنجمین جایزه کتاب سال تبریز با حضور شهردار تبریز، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان رونمایی شد.

پوستر پنجمین جایزه کتاب سال تبریز رونمایی شد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، پوستر پنجمین جایزه کتاب سال تبریز، امروز، دوم دی‌ماه، با حضور ایرج شهین باهر شهردار تبریز، شهرام خدایی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و علی پیروزمنش، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان رونمایی شد.

ایرج شهین باهر، شهردار تبریز در این مراسم، از ارائه یارانه به خریداران و علاقه‌مندان به کتاب در راستای توسعه سبد فرهنگی شهروندان خبر داد و اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ما در حوزه فرهنگ بحث تخصیص سوبسید به خریداران کتاب است که با سقف و زمان مشخص به آنان ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: شهرداری تبریز به منظور دسترسی ارزان شهروندان به کتاب، یارانه‌ای به ناشران پرداخت خواهد کرد که باعث می‌شود توان خرید مردم در حوزه کتاب بالا رفته و فرهنگ کتاب و کتابخوانی بیشتر و بهتر در جامعه گسترش یابد.

شهردار تبریز با اشار به جشنواره جایزه کتاب سال تبریز اعلام کرد: تلاش ما شناسایی و معرفی مؤلفان سراسر کشور و حمایت از تلاش آنها و توجه به مقوله کتاب است. تأثیر کتاب در حوزه فرهنگ شهروندی و ارتقاء فرهنگ جامعه امری آشکار است که باید بیشتر به آن پرداخت شود.

وی با اشاره به برنامه‌های معاونت فرهنگی شهرداری تبریز، تصریح کرد: معاونت فرهنگی به تازگی چندین برنامه مختلف به صورت مجازی و به علت محدودیت‌های کرونایی در دست اجرا دارد که مخاطب خوبی پیدا کرده‌اند و این برنامه نیز یکی از آنها است که می‌تواند در حوزه کتاب‌خوانی تأثیر داشته و هم به ناشران و مؤلفان کتاب انگیزه ببخشد.

شهردار تبریز، اضافه کرد: هر چه سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ بیشتر باشد، به همان اندازه سایر هزینه‌های بخش‌های خدماتی کاهش می‌یابد.

حجت‌الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز نیز در این مراسم، با بیان اینکه این رخداد فرهنگی در هفت سال گذشته به دلایل متعدد مورد اقبال و توجه قرار نگرفته بود، اظهار کرد: در سال جاری و بعد از مطالبات مکرر اهالی فرهنگ و قلم، بر آن شدیم تا زمینه‌های برگزاری آن را فراهم کنیم که با توجه به اقدامات صورت گرفته در این راستا و همدلی و همراهی اعضای شورای سیاستگذاری این جایزه، می توان به برگزاری ثمربخش آن امیدوار بود.

وی افزود: این جایزه قرار است که با جذب همکاری‌های متعدد از سوی نهادهای علمی و دانشگاه و نیز اصحاب فرهنگ و قلم به یکی از جریان‌های اصلی فرهنگی کشور در حوزه کتاب تبدیل شود و امیدواریم که در این راستا نیز موفق عمل کند.

حمیدی ادامه داد: مایه مسرت و امیدواری است که این حرکت فرهنگی، جایگاه خود را کشور بازیافته است و تبدیل به یک حرکت فرهنگی موثر شده است و برگزاری آن یک خواست و مطالبه ملی است.

وی با اشاره به برنامه‌های ملی در حال برگزاری حوزه فرهنگی شهرداری تبریز اظهار کرد: کنگره شعر و ادب ایران، با محوریت استاد شهریار یکی از این رویدادهاست که با توجه به اقدامات صورت گرفته، منتظر فراهم آمدن شرایط مناسب برای برگزاری آن هستیم.

حمیدی ادامه داد: همچنین جشنواره ملی خط نستعلیق تبریز با موضوع اشعار استاد شهریار نیز یکی دیگر از برنامه‌های پرثمر این شهرداری تبریز است که تاکنون بیش از ۴۷۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، اضافه کرد: همچنین فراخوان پوستر از قاسم تا محسن، که پاسداشت سردار شهید قاسم سلیمانی و شهید محسن فخری‌زاده است، در حال برگزاری است که این رخداد هنری نیز تاکنون پذیرای بیش از ۴۰۰ پوستر از هنرمندان سراسر کشور است که برخلاف انتظار، توانست با استقبال گسترده مخاطبان روبرو شود.

وی ادامه داد: جشنواره جایزه کتاب سال تبریز، پس از ۷ سال وقفه و در راستای سیاست‌های فرهنگی شهرداری تبریز از سر گرفته شده و مراحل مقدماتی برگزاری آن در حال اجرا است.

حمیدی گفت: این جشنواره در ۳ بخش اصلی، ویژه و جنبی برگزار می‌شود که ۱۵ اسفند آخرین فرصت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره واقع در خانه ختایی است.

انتهای پیام
captcha