عبادت و بندگی؛ مهم‌ترین ویژگی‌ اخلاقی حضرت زهرا(س)
کد خبر: 3943726
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران بیان کرد:

عبادت و بندگی؛ مهم‌ترین ویژگی‌ اخلاقی حضرت زهرا(س)

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید ارشاد بیان کرد: عبادت و بندگی خدا را به عینه می‌توان در زندگانی گوهربار حضرت زهرا(س) مشاهده کرد همان‌طور که مورخان تاریخ نوشته‌اند پاهای مبارک حضرت در اثر زیادی عبادت ورم کرده بود.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید ارشاد، معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران، هفتم دی‌ماه در دومین روز از مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت زهرا(س) که در مسجد امام حسین(ع) برگزار شد، در ابتدای سخنان خود با اشاره به ثواب نماز جماعت، گفت: بنا به روایتی از پیامبر(ص)، هر نمازی از نماز‌های پنجگانه در مسجد به جماعت اقامه شود بالاتر از ۴۰ سال عبادت فردی است و این مقدار ثواب به جهت تأسی و عمل به آیه ۴۳ سوره مبارکه بقره است که می‌فرماید با رکوع‌کنندگان رکوع کنید.

وی ادامه داد: طبق بیان حدیث قدسی از سوی خداوند متعال، حضرت زهرا(س) از نور عظمت الهی آفریده شده و باقی مانده نبوت به حساب می‌آیند و در بیانی دیگر اشاره شده است که اگر وجود حضرت صدیقه طاهره(س) نبود، عالم هستی خلق نمی‌شد. لذا، همه ما به‌عنوان جامعه مسلمان و ارادتمند به خاندان عصمت و طهارت وظیفه داریم قدر و عظمت این ایام را با تمام توان گرامی بداریم.

ارشاد افزود: در آیه ۵۶ سوره مبارکه ذاریات هدف از خلقت انسان‌ها عبادت خداوند معرفی شده است چراکه عبادت و بندگی به درگاه الهی انسان را به مقام والا می‌رساند و رحمت ویژه الهی نصیب آنان می‌شود؛ عبادت و بندگی خدا را به عینه می‌توان در زندگانی گوهربار حضرت زهرا(س) مشاهده کرد همان‌طور که مورخان تاریخ نوشته‌اند پاهای مبارک حضرت در اثر زیادی عبادت ورم کرده بود.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران در پایان با اشاره به ایام سالگرد شهادت سپهبد سلیمانی، گفت: شهید سپهبد سلیمانی از کسانی بود که در اثر بندگی خداوند رضایت الهی را کسب کرد و به فیض عظیم شهادت نائل شد، البته روحیه شهادت را می‌توان در اتفاقی که شب قبل شهادت ایشان رخ داد، مشاهده کرد چراکه بعد از دیدار با سیدحسن نصرالله قصد سفر به عراق را داشت که همراهانش گفتند صلاح نیست به عراق بروید زیرا جو امنیت این کشور مناسب نیست اما ایشان از شهادت هیچ ترس و واهمه‌ای به خود راه ندادند و معتقد بودند موعد شهادت که آرزویش را می‌کشیدند اکنون فراهم شده است.

محمد ایمانی‌مهر
انتهای پیام
captcha