غربالگری ۲۰ هزار خانوار اهری در طرح شهید سلیمانی
کد خبر: 3947166
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵

غربالگری ۲۰ هزار خانوار اهری در طرح شهید سلیمانی

جانشین فرمانده سپاه اهر گفت: در اولین مرحله از طرح سردار سلیمانی که به منظور شناسایی بیماران کرونایی در مناطق شهری و روستایی این شهرستان اجرا می‌شود، بیش از ۲۰ هزار خانوار غربالگری کرونا شده‌اند.

غربالگری ۲۰ هزار خانوار اهری در طرح شهید سلیمانیسرهنگ پاسدار سعید میرزامحمدی، جانشین فرمانده سپاه اهر، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، از اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف کنترل و مهار اپیدمی بیماری منحوس کرونا در این شهرستان خبر داد و گفت: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تفاهم‌نامه میان سپاه و وزارت بهداشت است که برای کنترل اپیدمی کووید19 در حال اجراست و در این تفاهم‌نامه چهار تیم مشخص شده که بخشی از آنها تحت نظر شبکه بهداشت و درمان و بخشی نیز برعهده سپاه و بسیج است.

وی افزود: از این چهار تیم موجود، مسئولیت تیم حمایت به طور مستقیم به عهده سپاه بوده و مدیریت بقیه تیم‌ها بر عهده شبکه بهداشت و درمان البته با همکاری سپاه است.

میرزا محمدی گفت: در اولین مرحله از طرح سردار سلیمانی تیم‌های رصد و رهگیری بوسیله بسیجیانی که محله محور زندگی می‌کنند، سازماندهی شدند. هر یک بسیجی به پالایش و شناسایی ۴۰ خانوار با مشخصات و آدرس کامل  اقدام می‌کند.

جانشین فرمانده سپاه اهر افزود: در این طرح علاوه بر پالایش و شناسایی افراد بیمار و یا مشکوک، یک نفر از خانواده‌ها نیز به عنوان سفیر سلامت انتخاب می‌شوند که بعد از اتمام مرحله اول که خانه به خانه عملیات ثبت انجام می‌شود بار دیگر به مدت ۴ تا ۵ ماه پیوسته ۲ تا ۳ روز در میان وضعیت بیماران از سفیران سلامت پیگیری می‌شوند و این به معنی آن است که همه مردم و خانواده‌ها در سطح شهرستان اهر به صورت حضوری و غیرحضوری پالایش و غربالگری می‌شوند.

وی با اشاره به فواید این طرح گفت: در صورت هرگونه ابتلا فرد به بیماری در بین خانواده‌ها سریعاً از طریق هماهنگی با شبکه بهداشت و درمان آزمایش و تست کرونا انجام شده و در کمتر از ۳۰ دقیقه بیماری یا عدم بیماری فرد به کرونا مشخص و به تیم‌های مراقبت و پیگیری معرفی شده و در صورت مثبت بودن تحت کنترل قرار گرفته تا از این طریق زنجیره کووید۱۹ در شهرستان اهر قطع شود.

میرزامحمدی اظهار کرد: در اولین مرحله از طرح سردار سلیمانی که به منظور شناسایی بیماران کرونایی در مناطق شهری و روستایی این شهرستان اجرا می‌شود، بیش از 20 هزار خانوار غربالگری کرونا شده‌اند. 

انتهای پیام
captcha