آذربایجان‌شرقی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد
کد خبر: 3948183
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷

آذربایجان‌شرقی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی در وضعیت زرد کرونا قرار دارد، اظهار کرد: از مجموع ۲۱ شهرستان، ۱۲ شهرستان در وضعیت آبی و ۹ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

آذربایجان‌شرقی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد

عباسعلی درستی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه این استان در وضعیت زرد کرونا قرار دارد، اظهار کرد: از مجموع ۲۱ شهرستان، ۱۲ شهرستان در وضعیت آبی و ۹ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

وی افزود: با اجرای محدودیت‌ها، تعداد بستری‌های کرونا در آذربایجان‌شرقی از حدود یک هزار و ۷۰۰ نفر به ۴۶۰ نفر کاهش یافته است.

درستی گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی در استان، تیم های حمایتی با سه هزار و ۹۴۴ عضو تشکیل شده که برای ۲۲ هزار و ۵۲۲ خانواده بسته های حمایتی اعم از معیشتی و اقلام بهداشتی ارایه شده است.

وی ادامه داد: در بحث مراقبت، یک هزار و ۹۷۲ تیم با ۵ هزار و ۹۳۵ نفر عضوتشکیل یافته که تا کنون توسط تیم های رهگیری ۸ هزار ۵۵۷ تست سریع توسط این تیم ها انجام شده که از این تعداد ۲ هزار و ۱۱ نفر مثبت شناخته شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: کل رهگیری انجام شده حدود ۴۹ هزار نفر است که ۲۱ هزار نفر از این افراد توسط بسیج رهگیری شده است.

وی گفت: تعداد تیم های تشکیل شده برای مراقبت در منزل ۱۲۷ تیم با ۲۸۵ نفرعضو است که توسط این تیمها یک هزار و ۱۹ تست سریع انجام گرفته که ۸۴ نفر مورد مثبت شناسایی شده است.

درستی با اشاره به میزان تست‌هایی که با اجرای طرح شهید سلیمانی در آذربایجان‌شرقی انجام شده، اظهار کرد: تا ابتدای آذرماه سال‌جاری۱۴۳ هزار تست انجام شده که بیش از ۵۲ هزار تست مثب بوده است و از ابتدای آذرماه تا ۲۲ دی ماه جاری ۳۰ هزار تست انجام شده که حدود ۱۰ هزار تست مثبت بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، ادامه داد: در هفته گذشته ۴ هزار و ۸۱۵ تست پی سی آر و سه هزار و ۵۳۶ تست سریع انجام گرفته که از این تعداد ۱۸ درصد پی سی آرها مثبت بوده و ۱۲ درصد تست های سریع مثبت بوده است.

وی گفت: ۲ هزار و ۴۹۵ نفر در آذربایجان شرقی قرنطینه شده‌اند که از این تعداد ۶۰ درصد به طور کامل قرنطینه را رعایت کردند و ۴۹ هزار نفر افراد در تماس با بیماران مثبت رهگیری شده‌اند که به ازای هر فرد مثبت ۴.۸ نفر رهگیری شده است.

درستی ادامه داد: ۶۴ درصد افراد هدف بالای ۶۵ سال سن، ۴۰ درصد بیماران مزمن و ۹۹ درصد زنان باردارغربالگری شده‌اند.

انتهای پیام
captcha