محکومیت گسترده حملات تروریستی روز گذشته در پایتخت بغداد
کد خبر: 3949190
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۰

محکومیت گسترده حملات تروریستی روز گذشته در پایتخت بغداد

انفجارهای تروریستی دیروز در مرکز بغداد که ده‌ها کشته و زخمی بر جای گذاشت، بازتاب گسترده‌ای داشت و با محکومیت شدید روبرو شده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العالم، «محمد محیی» سخنگوی کتائب حزب‌الله عراق، امروز (جمعه)، در گفت‌و‌گو با شبکه «المسیره» در ارتباط با انفجا‌ر‌های انتحاری روز گذشته در بغداد اطلاعاتی ارائه کرد.

محمد محیی گفت: در پس انفجارهای روز گذشته توطئه‌ای مرتبط با محور شر آمریکایی-صهیونیستی-سعودی قرار دارد و هدف این محور حمایت از گروه‌های داعشی و تکفیری است.

سخنگوی کتائب حز‌ب‌الله عراق ادامه داد: انفجارهای روز گذشته در راستای تلاش برای اجرای برنامه آمریکا در منطقه و برای نگه داشتن نیروهای آمریکا در عراق به بهانه‌های امنیتی صورت گرفته است.

وی افزود:‌ کشاندن نبرد به داخل خاک عراق هدفی سعودی است آن هم در راستای معامله قرن و به منظور سوق دادن عراق به سمت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی.

محمد محیی همچنین هشدار داد: ما در برابر مرحله‌‌ای جدید از تقابل قرار گرفته‌ایم که باید در برابر آن ایستادگی کرد. این نبرد به خانه همان کسی کشانده خواهد شد که آن را شعله‌رو ساخته است.

سخنگوی کتائب حزب‌الله در پایان گفت: گروه‌هایی تکفیری وجود دارند که در پایگاه‌های آمریکا در سوریه، در مرزهای عراق با سوریه یا در مرزهای عراق و اردن آموزش داده می‌شوند.

همچنین وزارت خارجه یمن نیز حملات تروریستی روز گذشته در بغداد را شدیدا محکوم و تاکید کرد مردم یمن در کنار برادران عراقی خود هستند و هر گونه برهم زدن امنیت و آرامش در این کشور را رد می‌کنند.

از سوی دیگر جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز انفجارهای روز گذشته در مرکز بغداد را محکوم و با ملت عراق و بویژه خانواده‌های قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرد.

دبیر کل سازمان ملل نیز روز گذشته با صدور بیانیه‌ای، این حملات تروریستی را شدیدا محکوم کرده بود.

الاحمد جابر الصباح امیر کویت نیز در پیامی به برهم صالح رئیس‌جمهور عراق ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان، این حادثه تروریستی را محکوم کرد.

روز گذشته، دو انفجار انتحاری در منطقه الباب الشرقی در بغداد به وقوع پیوست که طبق آخرین آمار وزارت بهداشت عراق بر اثر آن، ۳۲ نفر کشته و ۱۱۰ نفر دیگر مجروح شدند. داعش مسئولیت این دو انفجار را بر عهده گرفت.

انتهای پیام
captcha