صدور اخطار کرونایی برای ۵ هزار واحد صنفی در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3949409
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱

صدور اخطار کرونایی برای ۵ هزار واحد صنفی در آذربایجان‌شرقی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به بازرسی‌های انجام شده از صنوف مختلف در استان، گفت: برای ۵ هزار و ۲۲۳ واحد صنفی در آذربایجان شرقی اخطار کرونایی صادر و ۲۶۱ واحد متخلف نیز پلمب شدند.

صدور اخطار کرونایی برای 5 هزار واحد صنفی در آذربایجان‌شرقیعباسعلی درستی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با اشاره به بازرسی‌های انجام شده از صنوف مختلف در استان، گفت: برای 5 هزار و 223 واحد صنفی در استان اخطار کرونایی صادر و 261 واحد متخلف نیز پلمب شدند.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در آذربایجان‌شرقی، گفت: یک هزار و 595 تیم حمایتی با سه هزار و 982 عضو در استان فعال هستند که تاکنون برای 25 هزار و 16 خانوار بسته‌های حمایتی اعم از معیشتی و اقلام بهداشتی از سوی تیم‌های حمایتی در سطح استان ارایه شده است.

درستی افزود: تیم‌های مراقبتی نیز با 5 هزار و 693 نفر عضو در استان تشکیل یافته که تاکنون 10 هزار و 965 تست سریع از سوی تیم‌های مراقبت انجام گرفته که از این تعداد 2 هزار و 310 تست مثبت بوده و موارد رهگیری که انجام شده 26 هزار و 958 نفر بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: 142 تیم مراقبت در منزل با 316 نفر عضو تشکیل شده که توسط این تیم‌ها یک هزار و 665 تست سریع در خانه انجام شده 128 نفر مورد مثبت شناسایی شده و 2 هزار و 522 نفر نیز مراقبت انجام شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای آذر تا 30 دی‌ نیز که اجرای طرح شهید سلیمانی در استان آذربایجان‌شرقی آغاز شده، 33 هزار و 396 تست پی سی آر انجام شده که از این تعداد 11 هزار مورد مثبت بوده است و در این مدت نیز 2 هزار و 495 نفر قرنطینه شدند که 60 درصد این افراد به صورت کامل در قرنطینه مانده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه در زمینه شناسایی اطرافیان بیماران کرونایی عملکرد خوبی ارایه شده است، اظهار کرد: در هفته اول دی به صورت میانگین در استان به اعضای هر بیمار مثبت 3.9 نفر از اطرافیان شناسایی می‌شد که در هفته چهارم شناسایی اطرافیان بیمار به 9 نفر افزایش یافته است.

انتهای پیام
captcha