پانزدهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن برگزار می‌شود
کد خبر: 3949490
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱

پانزدهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن برگزار می‌شود

پانزدهمین نشست سالانه و تخصصی قرآن کریم که بزرگترین اجتماع اهالی قرائت قرآن و نغمه‌های قرآنی با رویکرد آموزشی و پژوهشی محسوب می‌شود، به همت شورای عالی قرآن به دو شیوه حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

بزرگترین اجتماع آموزشی و پژوهشی قرآنیان 14 تا 17 بهمن برگزار می‌شودمحمدتقی میرزاجانی، معاون اجرایی شورای عالی قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا اظهار کرد: شورای عالی قرآن بنابر رسالت خود، از اوایل دهه هشتاد تاکنون با برگزاری همایش‌ها و نشست‌های تخصصی با حضور استادان، قاریان، حافظان، پژوهشگران و صاحب‌نظران قرآنی کشورمان و حتی اساتید برخی کشورهای دیگر، پرداختن به ابعاد علمی و عملی موضوعات مرتبط با امر قرائت، حفظ و نغمه‌های دینی را دنبال کرده است.

وی ادامه داد: در همین راستا پانزدهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن، با مقدماتی که از شهریورماه امسال فراهم آمد و فراخوان آن هم منتشر شد، ان‌شاءالله از ١۴ تا ١٧ بهمن‌ماه در تهران برگزار خواهد شد.

میرزاجانی در ادامه گفت: از این نشست سالانه به عنوان بزرگترین اجتماع اهالی قرائت قرآن و نغمه‌های قرآنی با رویکرد آموزشی و پژوهشی هم می‌توان یاد کرد که در  سال‌های اخیر مورد اقبال قرآنیان بوده است.

دبیر اجرایی پانزدهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن با بیان این که به علت محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا تعداد محدودی از افراد امکان مشارکت حضوری دارند، گفت: باتوجه به فراهم‌شدن امکان پخش کامل این برنامه از صفحات مجازی شورای عالی قرآن به صورت برخط، علاقه‌مندان می‌توانند از این طریق با این نشست همراهی و در آن مشارکت کنند.

معاون اجرایی شورای عالی قرآن از ارائه بیست مقاله و سخنرانی در این نشست خبر داد و افزود: با توجه به گذشت بیش از چهار دهه از فعالیت‌های قرآنی پس از پیروزی انقلاب و در سایه استقرار نظام جمهوری اسلامی، تصمیم بر این شد تا موضوع قرائت قرآن در جمهوری اسلامی ایران از لحاظ پیشینه، آسیب‌شناسی و وضعیت آن در گام دوم انقلاب، در دستور کار قرار گیرد.

وی در پایان گفت: امید است نتایج این نشست علمی بتواند در راستای شتاب‌دهی به رشد اصولی جریان قرائت قرآن در کشورمان و ترسیم چشم‌اندازی شفاف در این مسیر مؤثر واقع شود. همچنین نشست پانزدهم به نام و یاد سردار قرآنی؛ حاج قاسم سلیمانی مزین شده است که موجب برکت بیشتر این برنامه قرآنی خواهد شد.

پانزدهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن 14 تا 17 بهمن برگزار می‌شود

انتهای پیام
captcha