رایزنی مسئول فلسطینی با نماینده اتحادیه اروپا درباره انتخابات سراسری
کد خبر: 3949646
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۸

رایزنی مسئول فلسطینی با نماینده اتحادیه اروپا درباره انتخابات سراسری

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان با نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین درباره برگزاری انتخابات سراسری پیش رو دیدار و گفت‌وگو کرد.

 به گزارش ایکنا؛ به نقل از آناتولی، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از اتحادیه اروپا خواست از برگزاری انتخابات عمومی فلسطین در اواخر سال جاری حمایت و بر این انتخابات نظارت کند.
 
محمد اشتیه در دیدار با اسون کوهن فون برگسدورف (Sven Kuhn von Burgsdorff)، نماینده اتحادیه اروپا در این کشور  در رام الله در کرانه باختری غربی از اتحادیه اروپا خواست كه با انجام همه نوع حمایت مورد نیاز روند انتخابات، از جمله حمایت از بودجه كمسیون مركزی انتخابات و اعزام ناظران بین‌المللی برای نظارت بر حوزه‌های رأی‌گیری، از این انتخابات حمایت كند.
 
وی همچنین خواستار فشار بر اسرائیل شد تا فلسطینیان در بیت‌المقدس اشغالی بتوانند با کاندیدا شدن یا رأی دادن، در انتخابات شرکت کنند.
 
بورگسدورف به نوبه خود بر حمایت اتحادیه اروپا از برگزاری انتخابات در فلسطین و آمادگی خود برای ارائه نظارت و پشتیبانی فنی به كمیته مرکزی انتخابات تأکید كرد.
 
فلسطینی‌ها نگرانند که رژیم صهیونیستی به ویژه در بیت‌المقدس اشغالی که از سوی دولت آمریکا به عنوان پایتخت این رژیم شناخته شده، در انتخابات فلسطین اختلال ایجاد کند.
 
هفته گذشته محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین موعد برگزاری انتخابات پارلمانی، ریاستی و شورای ملی را تعیین کرد. بر اساس این حکم، انتخابات پارلمانی در تاریخ ۲۲ ماه مه ۲۰۲۱ (یکم خرداد ۱۴۰۰)، انتخابات ریاستی ۳۱ جولای (۹ مرداد ۱۴۰۰) و شورای ملی در ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار خواهد شد.

آخرین انتخابات فلسطین برای شورای قانونگذاری (پارلمان) در اوایل سال 2006 برگزار و منجر به کسب اکثریت از سوی حماس شد.
انتهای پیام
captcha