«کوثر» گرگان؛ مؤسسه مجری جشنواره ملی داستانک قرآن و عترت
کد خبر: 3949718
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵

«کوثر» گرگان؛ مؤسسه مجری جشنواره ملی داستانک قرآن و عترت

نخستین جشنواره ملی داستانک قرآن و عترت با رویکرد وحدت اسلامی با همکاری مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی کوثر گرگان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، نخستین جشنواره ملی داستانک قرآن و عترت با موضوع ویژه وحدت امت اسلامی از منظر قرآن کریم و پیامبر اعظم(ص) از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان و با مشارکت مؤسسه فرهنگی قرآنی کوثر گرگان و با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد دیگر دستگاه‌های قرآنی استان با هدف ترغیب و تشویق داستان‌نویسان کشور برای استفاده از مضامین آیات، احادیث و روایات با خلق آثاری فاخر در حوزه ادبیات داستانی و بهره‌مندی عمومی جامعه از زبان هنری داستان برگزار می‌شود.

بنابر گفته محترم قلی‌پور، مدیر مؤسسه کوثر گرگان، «این تشکل قرآنی به عنوان مؤسسه مجری این جشنواره در زمینه اطلاع‌رسانی، کارهای مالی، تهیه پوستر و رونمایی از پوستر این جشنواره همکاری دارد».

مفاهیم و مضامین قرآن و حدیث با رویکرد وحدت اسلامی، سبک زندگی اسلامی اعم از گذشت، مهربانی، احسان به والدین، کسب روزی حلال، ولایت، قناعت، اسراف، تنذیر، ریا، توکل، عبادت، نماز، امر به معروف و نهی از منکر، جهاد، ایثار، شهادت، رستگاری، عفاف و حجاب، اقتصاد مقاومتی، کار و تلاش، نیکوکاری و مسجد از جمله موضوعات این جشنواره است.

همچنین داستان‌های قرآنی و عترتی با رویکرد وحدت اسلامی اقتباس از داستان‌های قرآن، زندگی و سیره پیامبر اسلام(ص) و دیگر پیامبران الهی از منظر قرآن، زندگی و سیره معصومین(ع)، زندگی و سیره دیگر شخصیت‌های قرآنی، تمثیل‌های قرآنی و عترتی(ع)، گفتار و آموزه‌های پیامبر رحمت(ص) و سنت و سلوک شخصی و اجتماعی حضرت مطابق با منابع معتبر از دیگر موضوعات این جشنواره است.

هر نویسنده می‌تواند تا پنج اثر را در موضوعات مطرح شده تا 20 بهمن‌ماه از طریق بارگذاری در پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانی www.litgol.ir ارسال کند یا از طریق ارسال در پیام‌رسان‌های تلگرام، واتساپ و سروش به شماره 09117244266 اقدام کند.

اختتامیه این جشنواره 20 اسفندماه همراه با تجلیل از هفت نفر برتر و برگزیده موضوع ویژه جشنواره برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha