برگزاری کنگره بین‌المللی هنرهای اسلامی و صنایع دستی ایران اسلام در تبریز
کد خبر: 3949740
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳

برگزاری کنگره بین‌المللی هنرهای اسلامی و صنایع دستی ایران اسلام در تبریز

عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اسلامی تبریز از برگزاری پنجمین کنگره بین‌المللی هنرهای اسلامی و صنایع دستی ایران اسلام با حضور اندیشمندان و متخصصان این حوزه در سال آینده خبر داد.

برگزاری کنگره بین‌المللی هنرهای اسلامی و صنایع دستی ایران در تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، مهدی محمدزاده، عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اسلامی تبریز، امروز، ششم بهمن‌ در جمع خبرنگاران از برگزاری پنجمین کنگره بین‌المللی هنرهای اسلامی و صنایع دستی ایران اسلام با حضور اندیشمندان و متخصصان این حوزه در تبریز خبر داد و اظهار کرد: این کنگره 21 اردیبهشت‌ماه سال آینده در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اسلامی تبریز در تشریح جزییات برگزاری این کنگره بین‌المللی، اظهار کرد: این کنگره کار مشترک مرکز پژوهش‌های تاریخ، هنر و فرهنگ اسلامی (ارسیکا) و دانشگاه هنر اسلامی تبریز است که به صورت دوسالانه و در چارچوب جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع دستی برگزار شده و امسال به دلیل شیوع کووید ۱۹ فقط بخش کنگره به صورت وبینار برگزار می‌شود.

محمدزاده به محورهای این کنگره اشاره کرد و گفت: هنر و صنایع دستی از منظر میراث و فرهنگ، هنر و صنایع دستی از منظر اقتصاد و گردشگری، ابعاد کارآفرینی و فرصت‌های شغلی در حوزه هنر و صنایع دستی و درآمدهای مالی آن، بازار هنر و صنایع دستی، نقش هنر و صنایع دستی در گفت‌وگوهای فرهنگی بین‌الملل، رابطه هنر و صنایع دستی با عادت‌ها و سنت‌های بومی، حمایت‌های دولتی در حفاظت و توسعه هنر صنایع دستی، رسانه‌های سمعی ـ بصری و نقش آن‌ها در شکل‌گیری نسل آگاه به اهمیت صنایع دستی، آموزش و تأثیر آن در شکل دهی نسل آگاه به اهمیت هنر و صنایع دستی از جمله محورهای این کنگره برای ارسال مقالات، است.

دبیر علمی پنجمین کنگره بین‌المللی هنرهای اسلامی و صنایع دستی ایران اسلام افزود: علاقه‌مندان می‌توانند چکیده مقالاتشان را در دو نسخه فارسی و انگلیسی تا بیستم بهمن‌ به آدرس سایت دانشگاه هنر اسلامی تبریز بخش سامانه همایش‌ها و سمینارها ارسال کنند. ۱۰ مقاله از ایران برای ارائه به صورت وبینار در این کنگره انتخاب خواهد شد و مقالات ارائه شده در مجموعه‌ای به زبان انگلیسی و عربی از طرف انتشارات ارسیکا در استانبول به چاپ خواهد رسید، همچنین مقالات منتخب از میان تمامی مقالات دریافتی پس از داوری در نشریات دانشگاه هنر اسلامی تبریز چاپ می‌شوند.

وی بیان کرد: اقتصاد هنر و صنایع دستی در عصر اپیدمی، تولید عرضه و فروش آثار هنری و صنایع دستی در عصر اپیدمی، آموزش هنر، صنایع دستی در عصر اپیدمی نیز از محورهای ویژه پنجمین کنگره‌ بین‌المللی هنرهای اسلامی و صنایع دستی جهان اسلام به شمار می‌آید.

انتهای پیام
captcha