وقوع انفجار در مسیر خودروی سفارت ایتالیا در کابل
کد خبر: 3949742
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲

وقوع انفجار در مسیر خودروی سفارت ایتالیا در کابل

صبح امروز دوشنبه، 6 بهمن در مسیر عبور خودروی حامل کارمندان سفارت ایتالیا در کابل انفجاری به‌وقوع پیوست؛ تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

به گزارش ایکنا به نقل از طلوع نیوز، پلیس کابل اعلام کرد یک خودروی زرهی سفارت ایتالیا صبح امروز  هدف انفجار مین قرار گرفته است. این منبع گفته که در این رویداد به کسی آسیب نرسیده است اما خودروی سفارت و یک خودروی وزارت اقتصاد که از این محل می‌گذشت، تخریب شده است.

در ماه‌های اخیر در کنار شدت گرفتن جنگ در افغانستان، انفجار مین‌های مغناطیسی و ترورهای هدفمند به خصوص در شهرهای بزرگ به گونه چشمگیر افزایش داشته است. تاکنون هدف انفجار مین‌ها و ترورهای اخیر معمولاً کارمندان امنیتی، دولتی، خبرنگاران و فعالان مدنی بودند. اما این اولین بار است که در موج تازه این خشونت‌ها خودروی یک نهاد دیپلماتیک هدف قرار می‌گیرد.

فردوس فرامرز، سخنگوی پلیس کابل نیز در مورد رویداد امروز گفت که حوالی ساعت هفت و نیم به وقت محلی در ناحیه چهارم شهر کابل در منطقه پروان دوم، یک خودروی لندکروزر هدف انفجار مین قرار گرفته است. وی افزود این رویداد تلفات جانی نداشته اما خسارات مالی به جا گذاشته است.

در ماه‌های اخیر تقریباً هر روزه افغانستان شاهد انفجار مین و تلفات به جا مانده از این انفجارها است. روز گذشته نیز خودروی حامل کارمندان بانک مرکزی افغانستان هدف انفجار مین مغناطیسی قرار گرفت که در نتیجه یک نفر کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

به دنبال افزایش این رویدادها امرالله صالح، معاون اول رئیس‌جمهور افغانستان در گزارش نشست‌های امنیتی روزانه، امروز در صفحه رسمی فیسبوک خود به مردم اطمینان داده که با ابتکاراتی که آغاز شده، به زودی معضل مین‌ها حل می‌گردد.

اگرچه حکومت افغانستان، طالبان را مسئول تمام رویدادهای ناامنی به خصوص انفجارهای مین می‌داند اما این گروه مسئولیت شماری از این انفجارها را به عهده نگرفته است. مسئولیت رویداد امروز کابل را نیز تاکنون کسی به عهده نگرفته است.
انتهای پیام
captcha