حمایت مسلمانان از آسیب‌دیدگان کرونا در جنوب لندن
کد خبر: 3949771
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸

حمایت مسلمانان از آسیب‌دیدگان کرونا در جنوب لندن

یک مؤسسه خیریه اسلامی در جنوب لندن، برای کمک به آسیب‌دیدگان ناشی از بیماری کرونا، به توزیع مواد غذایی و وسایل مورد نیاز بین این افراد اقدام کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الالوکه، اهالی شهر کرویدون در جنوب لندن از بیماری کرونا بسیار آسیب دیده‌اند. همین امر مؤسسه اسلامی «الخیر» (AKF) را بر آن داشته است تا با فعالیت‌های خیریه خود به کمک آسیب‌دیدگان بشتابد.
 
این مؤسسه خیریه از صدها نفر از ساکنان این شهر که اکنون در اثر شیوع کرونا هیچ درآمدی ندارند، با توزیع بسته‌های مواد غذایی و لوازم مورد نیاز برای تهیه غذای گرم حمایت می‌کند.
 
داوطلبانی که در این مؤسسه فعالیت می‌کنند، بیش از 500 بسته مواد غذایی در مساجد و در میان افراد نیازمند در تمام نقاط جنوب لندن توزیع می‌کنند.
 
عمران نزار، رئیس طرح‌های این مؤسسه خیریه در این باره گفت: ما همه تلاش خود را برای حمایت از جامعه خود در این دوران بسیار دشوار به کار می‌بندیم و هرچه در توان داریم ارائه می‌دهیم.
 
وی افزود: هم‌زمان با شرایط تعطیلی‌های اجباری در لندن که برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا به اجرا درآمده است، بسیاری از مردم کار خود را از دست داده‌اند و توانایی فراهم کردن غذا برای خانواده خود را ندارند، لذا برای توزیع غذا و ضروریات زندگی به نیازمندان تمام تلاش خود را بدون وقفه انجام می‌دهیم.
 
مؤسسه اسلامی «الخیر»(AKF) در سال 2003 میلادی تأسیس شد. این مؤسسه، سومین نهاد بزرگ خیریه اسلامی در انگلیس و مؤسسه‌ای بین‌المللی غیردولتی برای کمک به مسلمانان شمرده می‌شود.
 
از ابتدای شیوع بیماری کرونا، بسیاری از مؤسسات اسلامی موجود در انگلیس با کمک به مردم این کشور تلاش کردند در این مورد سهمی داشته باشند. مرکز اسلامی ـ فرهنگی شهر کانتربری در جنوب انگلستان نیز از جمله این مؤسسات است که اعضای آن برای کمک به آسیب‌دیدگان از بیماری کرونا مواد غذایی را به کارکنان خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا ارسال می‌کردند.
 
مؤسسه خیریه «یاری اسلامی» نیز از دیگر مؤسسات خیریه است که 35 هزار وعده غذای گرم به نیارمندان شهر لندن در فصل زمستان ارائه داده است.
 
مسجد شهر روچدیل(Rochdale) نیز با راه‌اندازی پویش خیریه جمع‌آوری مواد غذایی از نقاط مختلف در شمال غربی انگلیس و توزیع آن میان نیازمندان و بیکاران انگلیسی در این راه سهم داشته است.
انتهای پیام
captcha