انتصاب نخستین دادستان کل مسلمان در میشیگان آمریکا
کد خبر: 3949808
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶

انتصاب نخستین دادستان کل مسلمان در میشیگان آمریکا

نخستین دادستان کل مسلمان در تاریخ ایالات متحده، کار خود را از ماه آینده میلادی در شهر دیترویت در ایالت میشیگان آمریکا آغاز می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از بول نیوز، «صایمه محسن»، دادستان کل جدید شهر دیترویت در ایالت میشیگان خواهد بود تا نخستین زن مسلمانی باشد که سمت دادستان کل در آمریکا را برعهده می‌گیرد.
 
صایمه محسن 52 ساله در دوم فوریه 2021 میلادی جایگزین متیو اشنایدر دادستان منطقه شرق میشیگان خواهد شد. ترامپ در سال 2018 میلادی اشنایدر را به این سمت منصوب کرد.
 
محسن در حال حاضر دستیار دادستان کل در شرق این ایالت است. وی در پاکستان متولد شده و از دانشگاه راتگرز در ایالت نیوجرسی فارغ‌التحصیل شده است و از سال 2002 میلادی در دفتر دادستان کل آمریکا کار می‌کند. او به عنوان یک مهاجر مسلمان آسیایی‌تبار، مسئول اصلی اجرای قانون در منطقه شرق این ایالت خواهد بود.
 
وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: محسن در واحد مبارزه با خشونت و جرایم سازمان یافته در دفتر دادستان کل آمریکا و بخش مبارزه با مواد مخدر و واحد جرایم عمومی خدمت می‌کرد.
 
اشنایدر گفت: خوشحال است که این سمت را به دست یکی از بهترین دادستان‌های فدرال که شناخته شده است، خواهد سپرد. صایمه محسن، یک وکیل پویا و مدیر با استعداد است. او نخستین زن مهاجر و وکیل مسلمان در تاریخ آمریکاست که این سمت را برعهده می‌گیرد.

با روی کار آمدن جو بایدن، قانون تبعیض‌آمیز ممنوعیت سفر اتباع چند کشور اسلامی به آمریکا لغو شده و تعداد بیشتری از مسلمانان در مناصب بالای ایالتی و دولتی مشغول به کار خواهند شد.
انتهای پیام
captcha