رونق کلاس‌های آموزش قرآن با اختصاص بودجه و حمایت مسئولان
کد خبر: 3950170
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶

رونق کلاس‌های آموزش قرآن با اختصاص بودجه و حمایت مسئولان

یک حافظ کل قرآن با بیان اینکه اگر مسئولان خدمت و وظیفه خود را به درستی انجام دهند، نگاه مردم نسبت به اسلام و قرآن بهتر خواهد شد، گفت: باید بودجه‌های مناسبی برای فعالیت‌های قرآن اختصاص داده تا کلاس‌های بیشتری در این زمینه برای تربیت حفاظ برگزار شود.

انس با قرآن تاثیر مثبتی بر زندگی فرد دارد/ اختصاص بودجه‌های مناسب به فعالیت‌های قرآنیرها مرسلی، حافظ کل قرآن در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجانشرقی، با بیان اینکه حفظ قرآن را از 10 سالگی شروع و به لطف خدا توانست در یازده ماه حافظ کل قرآن شود، گفت: از آن زمان در حال مرور و تثبیت محفوظات خود هستم. در این مسیر استادم با ارائه و آموزش روش حفظ تصویری، زحمات بسیاری برای پیشرفتم کشیدند، این روش  برای تصویر‌سازی صفحات قرآن کریم در ذهن مؤثر است.

وی با بیان اینکه در کنار حفظ قرآن باید درس‌هایم را نیز می‌خواندم، ادامه داد: روزانه حدود 11 تا 12 ساعت دروس تحصیلی مطالعه می‌شد که در کنار آنها نیز هر روز یک جزء قرآن را می‌خواندم.

مرسلی با اشاره به حضور در مسابقات قرآن و کسب مقام‌ها، گفت: تاکنون با شرکت در مسابقات قرآن کریم در سطح کشور  موفق به کسب دو مقام اول، دو مقام سوم و یک مقام دوم را در رشته‌های حفظ ده جزء، کل و غیره شده‌ و توانستم مدرک درجه دو قرآن را که معادل فوق لیسانس است، دریافت کنم.

این حافظ کل قرآن با بیان اینکه انس با قرآن تأثیر مثبتی بر نحوه درس خواندن و زندگی فرد دارد، اظهار کرد: حفظ و تلاش در یادگیری سوره‌های قرآن، تمرکز فرد را افزایش داده و این موضوع در مطالعه درس‌ها هم نقش دارد. از طرف دیگر قرآن همچون کتابی پُر از آموزه‌های اخلاقی و ارزش‌های خوب است که با تکرار و یادگیری می‌توان از آنها در هر موقعیتی استفاده کرد.

وی بیان کرد: اگر مسئولان خدمت و وظیفه خود را به درستی انجام دهند، نگاه مردم نسبت به اسلام و قرآن بهتر خواهد شد. باید بودجه‌های مناسبی برای قرآن اختصاص داده تا کلاس‌های قرآنی بیشتری برگزار شود.

مرسلی با توصیه به هم سن و سالان خود، گفت: همه افراد بهتر است با خدا و قرآن انس بگیرند چون مسیر درستی جز این راه وجود ندارد و باید در این مسیر گام بردارند؛ به ویژه در این روزها که شرایط سخت و مشکلات فراوانی در جهان وجود دارد همه باید به طناب الهی چنگ بزنند و به آن متوصل شوند. همچنین دانش آموزان تحصیل و درس را جدی گرفته، چرا که کشورمان به افرادی نیازمند است که سطح بالایی از علم داشته باشند که از این طریق بتوانیم در سطح جهان مطرح شویم. بنابراین در کنار انس با قرآن، توجه به درس مهم است و هیچ یک از این دو به دیگری لطمه نخواهد زد.

این حافظ کل قرآن درباره رمز موفقیت خود، اظهار کرد: گفت: در وهله اول به لطف و عنایت خدا وارد این مسیر شدم و سپس حمایت‌ها و تلاش‌های خانواده‌ام در زمینه‌های درس و قرآن بود که در این مسیر کمک فراوانی کرد. اساتید و معلمان نیز با همراهی و آموزش‌های خوبشان دلیلی بر موفقیت من شدند.

وی در پایان گفت : اکثر مشکلاتی که در زندگی همه ما به وجود می‌آید، به دلیل فراموش کردن خدا است. پس اگر خدا را در همه ابعاد زندگی و در هر موقعیتی به یاد داشته باشیم و بدانیم که همیشه در زندگی‌مان حضور دارد، بیشتر استرس‌ها و ناراحتی‌ها از ما دور می‌شود و با مشکلات کمتری مواجه می‌شویم.

انتهای پیام
captcha