وجود 6 هزار مسجد در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3950397
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶

وجود 6 هزار مسجد در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه 6 هزار مسجد در سطح استان وجود دارد، گفت: از این تعداد ۷۰۰ مسجد در تبریز فعالیت می‌کند.

وجود 6 هزار مسجد در آذربایجان‌شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف استان، روز چهارشنبه، هشتم بهمن‌ماه، در جلسه کارگره توسعه مدیریت اداره کل اوقاف استان، با تاکید بر این‌که شش هزار مسجد در استان وجود دارد که هر کدام حداقل پنج نفر هیات امنا دارد، گفت: بر این اساس، برای تسهیل امور و خدمت‌رسانی آسان به مردم، در عملی ابتکاری، رسیدگی به امور مساجد را در استان ایجاد کردیم تا به امور مساجد رسیدگی شده و مردمی سازی شود.

وی با بیان اینکه خدمت رسانی ما با ارائه خدمت به موقوفات معنا می‌شود، اظهار کرد: با توجه به وضعیت گستردگی موقوفات در شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان، نواحی موقوفات ایجاد می‌‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی، با اشاره به وضعیت و گستردگی موقوفات تبریز، اضافه کرد: موقافات قائم مقام فراهانی 38 هزار هکتار بوده و سالانه بیش از 3000 هزار برگ اجاره برای این موقوفات بسته شده و رابطه استیجاری ایجاد می‌شود، در مقابل این، برخی شهرستان‌ها دارای موقوفات با گستردگی کم هستند که ناحیه موقوفات این مناطق با یکدیگر ادغام می‌شود.

مدیر کل اوقاف آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر اینکه نواحی سه و چهار اوقاف نیز با توجه به گستردگی موقوفات و در راستای خدمت‌رسانی بیشتر ایجاد شده است، افزود: هرگز به دنبال بزرگ کردن مجموعه نیستیم و هدف از ایجاد نواحی مختلف خدمت رسانی بیشتر است، بر این اساس اوقاف ناحیه پنج را هم برای خسروشاه و سردرود ایجاد خواهیم کرد.

وی با تاکید بر ضرورت بازسازی چهره وقف در جامعه و فرهنگ سازی در این زمینه، از اصحاب رسانه و مطبوعات خواست در این عرصه فعالیت بیشتری نشان داده و بخشی از مطالب خود را برای ترویج فرهنگ وقف اختصاص دهند.

انتهای پیام
captcha