مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی اقدام عملی کنند
کد خبر: 3950573
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱

مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی اقدام عملی کنند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه مسئولان باید به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بیش از پیش توجه و حساسیت داشته باشند،گفت: بر همین اساس در شرایط امروز کشور تقویت حس غرور ملی باید از سوی مسئولان با جدیت دنبال شود.

مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی اقدام عملی کنند/حضرت زهرا(س) الگوی واقعی زنان عالم

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 10 بهمن‌ماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با تأکید بر اینکه مسئولان باید به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بیش از پیش توجه و حساسیت داشته باشند، گفت: بر همین اساس در شرایط امروز کشور تقویت حس غرور ملی باید توسط مسئولان با جدیت دنبال شود.

وی احیای روحیه انقلابی‌گری در جامعه را جزو مهم‌ترین اقدامات برای تداوم راه پرصلابت انقلاب اسلامی بیان و اضافه کرد: در اجرای برنامه‌های مختلف ایام الله دهه فجر باید محتوا محور حرکت کرد و نسبت به غنی‌سازی این برنامه‌ها گام برداشت، هرچند برنامه‌هایی همچون تجلیل، چراغانی، جشن و سرور نیز باید جزو برنامه‌های این دهه قرار بگیرد.

آل‌هاشم با بیان اینکه مردم و مسئولان در شرایط حاضر نباید فریب فضاسازی‌های غیرواقعی دشمنان را بخورند، یادآور شد: دشمن هم اکنون تلاش‌های بسیار زیادی می‌کنند تا با انواع ترفندها بین مردم و مسئولان جمهوری اسلامی ایران تفرقه، جدایی و اختلاف ایجاد کند که در این وضعیت باید به شدت مراقب بود تا دشمنی که توسط ملت قهرمان از در به بیرون رانده شده است، از پنجره وارد کشور نشود.

خطیب جمعه تبریز وحدت، همدلی، یکپارچگی و انسجام مردمی با محوریت ولایت را از مهمترین مؤلفه‌های غلبه بر دشمنان بیان کرد و افزود: در این راستا باید تمامی سلایق، گروه‌ها، جناح‌ها و آحاد مردم در برابر دشمنان تا بن دندان مسلح متحد بوده و حرف واحدی داشته باشند.

وی ادامه داد: مردم باید نسبت به عمق استراتژی راهبردی آمریکا به جمهوری اسلامی ایران حساس و البته آگاه باشند که هدف نهایی دشمنان تغییر نظام اسلامی و فروپاشی جمهوری اسلامی ایران است که به همین منظور باید آگاه‌سازی عمومی نسبت به واقعیات سیاسی و مقابله با تحریم‌ها و نیز تمرکز بر اقتصاد مقاومتی و نیز ایجاد ثبات در اقتصاد و معیشت مردم در اولویت قرار داشته باشد.

آل‌هاشم گرامیداشت ایام الله دهه فجر را جزو وظایف همگانی اعم از مردم و مسئولان دانست و گفت: این انقلاب با روح مردم ایران در هم تنیده شده است و تنها انقلاب جهان است که رهبری دینی دارد و بر همین اساس مسئولان باید در کنار هوشیاری خود، برای تقویت اقتصاد مردم تلاش کنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به فرا رسیدن روز زن و سالروز ولادت حضرت زهرا(س) ضمن تبریک این روز به مادران و زنان مقاوم و نمونه ایران اسلامی، اظهار کرد: حضرت زهرا الگوی واقعی رفتار سیاسی و اجتماعی برای زنان عالم است که در دفاع از حریم ولایت و امامت الگوی مبارزه سیاسی در تاریخ سراسر مظلومیت شیعه از خود به جای گذاشت.

وی افزود: مقابله با ترور شخصیت حضرت علی (ع) با تخطئه دشمن از طریق بصیرت افزایی بین مردم آن زمان از جمله رفتارهای سیاسی این بانوی بزرگوار اسلام است که اجازه نداد حریم امامت مورد تهاجم غاصبان قرار بگیرد.

 آل‌هاشم افشای ماهیت جریان براندازی و تبیین و تشریح ریشه‌های سیاست ستیز علیه امام اول شیعیان را از دیگر الگوهای رفتار سیاسی و اجتماعی حضرت زهرا (س) بیان کرد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با اشاره به نقش ممتاز زنان ایران اسلامی در مبارزات انقلابی علیه رژیم ستم شاهی و نیز دوران هشت سال دفاع مقدس، یادآور شد: بانوان این سرزمین همواره پیشتاز به ثمر رسیدن انقلاب مردم ایران و نیز پیروزی رزمندگان اسلام در دفاع مقدس بودند.

وی این نقش آفرینی بانوان در ایران اسلامی را نشأت گرفته از مبارزات سیاسی حضرت فاطمه زهرا (س) ارزیابی کرد.

انتهای پیام
captcha