شاگردپروری؛ میراث بزرگ آیت‌الله مصباح یزدی
کد خبر: 3950833
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹

شاگردپروری؛ میراث بزرگ آیت‌الله مصباح یزدی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به آثار ارزشمند آیت‌الله مصباح یزدی بیان کرد: از جمله آثار ماندگار علامه مصباح که در دفاع از جهان اسلام به یادگار گذاشتند، ‌عبارت از شاگردپروری و کادرسازی است که اتفاقاً یکی از مشکلات بزرگ ما نیز همین است. البته که امروز همه قدر این میراث را می‌دانند و راه استاد عزیز را با قدرت ادامه می‌دهند.

به گزارش ایکنا؛ نشست علمی بزرگداشت آیت‌الله مصباح یزدی، امروز، یازدهم بهمن‌ماه به همت مجمع عالی حکمت و به صورت مجازی برگزار شد. در این نشست، حجت‌الاسلام آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، حجت‌الاسلام علی مصباح، صمد بهروز، عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز و حجت‌الاسلام سعید نیازی، استاد حوزه علمیه به ایراد سخن پرداختند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در این نشست بیان کرد: آیت‌الله مصباح یزدی، به‌حق عمار انقلاب و پشتیبان واقعی امام راحل و مقام معظم رهبری بودند و خودشان را وقف این راه مقدس کرده بودند. تمام توان خود را نیز در زمینه علمی و عملی به کار گرفتند و این علامه بزرگوار و این عالم ربانی، از ارکان تبیین و ترویج حکمت متعالیه اسلامی در دوران معاصر محسوب می‌شوند و باید ایشان را از شاگردان برجسته علامه طباطبایی به شمار آورد.

وی در ادامه افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری، آیت‌الله مصباح یزدی توانستند خلأ علامه طباطبایی و شهید مطهری را در دوران ما پُر کنند و این نشان از جامعیت اثرگذاری و هدایت علمی و دینی ایشان در جامعه انقلابی ما دارد. از آثار ماندگار و مبارک ایشان نیز می‌توان به تأسیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی اشاره کرد.

شاگردپروری؛ میراث بزرگ آیت‌الله مصباح یزدی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: دیگر اثر ماندگار ایشان که در دفاع از جهان اسلام به یادگار گذاشتند، ‌عبارت از شاگردپروری و کادرسازی است که اتفاقاً یکی از مشکلات بزرگ ما نیز همین است. امروز همه قدر این میراث را می‌دانند و با قدرت راه استاد عزیز را ادامه می‌دهند. از استاد مصباح یزدی، بالغ بر 150 جلد کتاب در موضوعات مختلف به یادگار مانده و همه اینها برای جامعه علمی و دینی ما مفید هستند و به اذعان دانشمندان متعهد، این آثار سرمایه‌های ارزشمند برای تحول علوم انسانی و تحقق علوم انسانی ایران اسلامی به شمار می‌روند که از آرمان‌های جمهوری اسلامی است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم بیان کرد: استاد مصباح یزدی در تدوین و طراحی اسناد بالادستی کشور، مانند سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها، نقش بسیار مهم و کلیدی داشتند و باید آن سند ارزشمند به طور کامل در دانشگاه‌ها پیاده شده و به مفاد آن عمل شود و به همه اساتید حوزه و دانشگاه و طلاب و دانشجویان، سفارش و تأکید می‌کنم که با آثار علامه مصباح یزدی، مأنوس باشند و از این دریای بی‌کران بهره‌های کامل را ببرند.

تمجید مقام معظم رهبری از آیت‌الله مصباح

وی تصریح کرد: کمتر شخصیتی همچون آیت‌الله مصباح داشتیم که با اسلحه علم و استدلال توانسته باشد در مقابل جبهه کفر ایستادگی کند. ایشان در مدت رهبری مقام معظم رهبری، مورد تمجید ایشان قرار گرفت و در وصفشان عباراتی همچون دارای زبان گویا در اظهار حق را به کار بردند. خدمات ایشان در تولید اندیشه، کتب اسلامی و حضور انقلابی در همه عرصه‌های مورد نیاز، بسیار مهم است که در پیام تسلیت مقام معظم رهبری نیز این نکات آمده است.

آل‌هاشمی در بخش پایانی صحبت‌های خود بیان کرد: مقام معظم رهبری، تاکنون بارها و بارها در تقدیر از شخصیت آیت‌الله مصباح یزدی سخنانی فرمودند، از جمله اینکه، برکت ماندگار حوزه بودند، منطق قوی و مستحکم داشتند، دارای سطح بالای علمی و معنوی و همچنین دارای علم، بصیرت و صفا بودند. همچنین باید ایشان را منبع اندیشه‌های اسلامی دانست. شخصیت علمی برجسته و دارای فهم و اخلاص و تقوا بودند. ما چنین استاد جامعی را از دست داده‌ایم. البته چند روز قبل به همراه برخی از فضلای آذربایجان که مشغول تحصیل و تدریس هستند، برای عرض تسلیت، به صورت حضوری در منزل ایشان حاضر شدیم و خدمت خانواده و فرزندان ایشان تسلیت گفتیم. در اینجا هم باید برای تشکیل این نشست علمی تشکر کنم و باید بر این روش علمی تأکید داشته باشم. ضمن اینکه لازم است، همایش‌ها و کنگره‌های بزرگی در سطح ملی و بین‌المللی و در شأن این فقیه عالی‌قدر و این فیلسوف بزرگ، یعنی آیت‌الله مصباح یزدی برگزار شود.

انتهای پیام
captcha