راهیابی ۱۴ نماینده آذربایجان‌شرقی به مسابقات نیمه‌نهایی شوق تلاوت
کد خبر: 3951438
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۸

راهیابی ۱۴ نماینده آذربایجان‌شرقی به مسابقات نیمه‌نهایی شوق تلاوت

مدیرعامل مؤسسه مجمع قاریان تبریز از راهیابی ۱۴ نفر از قاریان قرآن کریم استان آذربایجان‌شرقی به مرحله نیمه‌نهایی مسابقه شوق تلاوت خبر داد.

راهیابی ۱۴نماینده آذربایجان‌شرقی به مسابقات نیمه‌نهایی شوق تلاوتحسین قربانی، مدیرعامل مؤسسه مجمع قاریان تبریز، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، از راهیابی ۱۴ نفر از قاریان قرآن استان به مرحله نیمه‌نهایی مسابقه شوق تلاوت خبر داد و گفت: برگزاری مسابقه شوق تلاوت از چهار سال پیش آغاز شده و ویژه اعضای طرح ملی تلاوت کل کشور است.
وی افزود: امسال در چهارمین دوره برگزاری مسابقه شوق تلاوت ۱۴ نفر از قاریان قرآن کریم استان به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کرده‌اند و بر اساس زمان‌بندی و برنامه مسابقه، قرعه هر کدام از آنها برایشان ابلاغ شده که بر اساس برنامه اعلامی روز جمعه ۱۰ بهمن‌ برنامه قرائت هر کدام از قاریان ضبط شده است.

قربانی ادامه داد: مقرر شده مرحله نیمه نهایی به صورت زنده پخش شود و در نهایت ۲۵ نفر به مرحله نهایی می‌رسند که مرحله نهایی در جزیره کیش برگزار می‌شود.

مدیرعامل مؤسسه مجمع قاریان تبریز با بیان اینکه مرحله مقدماتی چهارماه قبل برگزار شد بیان کرد: چهارماه قبل علاقه‌مندان به شرکت در مسابقه شوق تلاوت آثار خود را ارسال کردند که از بین آنها ۱۴ نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

وی در مورد رشته‌های شرکت کنندگان در این مسابقه اظهار کرد: در تقلید از مصطفی اسماعیل یک نفر، شحات انور یک نفر، عبدالباسط چهارنفر، منشاوی چهار نفر و ترتیل دو نفر شرکت کردند.

قربانی رده سنی شرکت کنندگان در این مسابقات را ۱۰ تا ۱۷ سال ذکر کرد و افزود: جواد پناهی و حمید شاکرنژاد داوران مسابقه شوق تلاوت را عهده دار هستند.

این پیشکسوت قرآن در ادامه با بیان اینکه بخش دیگری از مسابقه شوق تلاوت به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود بیان کرد: دو دوره از مسابقه شوق تلاوت با همکاری تولیت حرم حضرت ابوالفضل(ع) در عراق و یک دوره در دمشق برگزار شده و امسال چهارمین دوره آن هنوز اعلام نهایی نشده است که در کدام کشور برگزار خواهد شد.

مدیر عامل مؤسسه مجمع قاریان تبریز با اشاره به برگزاری مجازی این مسابقه افزود: به خاطر جلوگیری از انتشار ویروس کرونا مسابقه شوق تلاوت نیز مانند بسیاری از فعالیت‌ها در مرحله مقدماتی و نیمه نهایی به شکل مجازی برگزار می‌شود.

وی از اضافه شدن بخش جدیدی به این مسابقه خبر داد و گفت: امسال برای قاریان عزیزی که ورودی سال ۹۱ هستند بخش تلاوت آزاد در این مسابقه اضافه شده است که در دوره‌های قبلی این بخش اجرا نمی‌شد.

انتهای پیام
captcha