مسیر وادی رحمت تبریز مسدود می‌شود
کد خبر: 3954222
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹

مسیر وادی رحمت تبریز مسدود می‌شود

فرماندار تبریز از مسدود شدن مسیر وادی رحمت تبریز در روزهای پنجشنبه و جمعه خبر داد و گفت: فقط بستگان درجه یک اموات در این روزها اجازه ورود به وادی رحمت را داشته و محدودیت تردد شبانه نیز تداوم خواهد داشت.

مسیر وادی رحمت تبریز مسدود می‌شودبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، بهروز مهدوی، فرماندار تبریز، امروز، 27 بهمن در جلسه با سازمان‌های مردم نهاد تبریز، از مسدود شدن مسیر وادی رحمت تبریز در روزهای پنجشنبه و جمعه خبر داد و گفت: فقط بستگان درجه یک اموات در این روز‌ها اجاره ورود به وادی رحمت را دارند و محدودیت تردد شبانه نیز تداوم خواهد داشت.

وی با اشاره به اوضاع شکننده ویروس کرونا در این شهرستان گفت: در شرایط کنونی که با ویروس منحوس کرونا درگیر هستیم، باید فرهنگسازی اساسی صورت گیرد تا افراد ضمن حفظ حرمت عزیزان متوفی خود، در آرامستان‌ها حضور نیابند تا موجب گسترش هرچه بیشتر بیماری نشوند.

مهدوی تأکید کرد: در این موضوع نباید تنها به دستور حکومتی و رفتار پلیسی اکتفا کرد، بلکه باید مردم به وضعیت کنونی و شرایط خاص کرونایی آگاه‌تر شوند، چرا که وضعیت بسیار شکننده است و هر لحظه امکان سوق به سمت وضعیت نارنجی و قرمز وجود دارد.

فرماندار تبریز افزود: باید روش‌های جایگزین برای حضور در وادی رحمت تعیین شود برای نمونه می‌توان نذورات را به انواع خیریه‌های شهر مثل انجمن آزادی زندانیان و یا انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان اهدا کرد.

وی اضافه کرد: نباید مشاغل و بخش اقتصادی را تعطیل کنیم، در واحد‌های تولیدی تبریز کمترین میزان ابتلا وجود دارد. بزرگترین مشکل ما، فضا‌های پوشیده و مراسم عزا و عروسی است که نکات بهداشتی در آن‌ها رعایت نمی‌شود.

مهدوی با اشاره به صحبت‌های یک مسئول قزوینی در خصوص تکدی‌گری اهالی تبریز در این استان گفت: این صحبت خالی از هرگونه سندی بیان شده است، در حالی که بیشتر قزوینی‌ها، به زبان آذری صحبت می‌کنند و نمی‌توان تنها از روی لحن، مشخص کرد که شخص اهل کدام شهر است.

فرماندار تبریز با بیان این‌که افتخار می‌کنیم که به برکت خیریه‌ها در سطح شهر تبریز تکدی‌گری دیده نمی‌شود، گفت: صحبت‌های مسئول قزوینی دور از انصاف است چرا که تبریز، شهر پاکی است و بزرگترین افتخار آن، وجود خیریه مستمندان تبریز بوده که چندین هزار نفر تحت پوشش آن هستند و اکنون این شهر به عنوان شهر بدون گدا مطرح است و حرمت اشخاص نیازمند را حفظ می‌کند.

انتهای پیام
captcha