آیت‌الله مصباح یزدی تجسم حکمت اسلامی و قرآنی بود
کد خبر: 3954270
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳

آیت‌الله مصباح یزدی تجسم حکمت اسلامی و قرآنی بود

فرزند آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه آیت‌الله مصباح یزدی تجسم حکمت اسلامی و قرآنی بود،گفت: ایشان اعتقادشان بر این بود که قرآن محور اصلی و اساسی معارف اسلامی و اندیشه اسلامی است بنابراین معتقد بودند بنیان‌های فکری را همراه بنیا‌ن‌های اندیشه‌ای که می‌توان به اسلام نسبت داد از اصل و اساس باید از قرآن گرفت.

آیت الله مصباح یزدی تجسم حکمت اسلامی و قرآنی بود

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی حجت‌الاسلام علی مصباح یزدی، فرزند آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی، امروز،27 بهمن‌ماه، در نشست تخصصی «بررسی ابعاد علمی، اخلاقی، معنوی و مبارزاتی آیت‌الله مصباح یزدی» به صورت مجازی در مسجد جامع تبریز، با اشاره به اینکه آیت‌الله مصباح یزدی تجسم حکمت اسلامی و قرآنی بود، گفت: ایشان اعتقادشان بر این بود که قرآن محور اصلی و اساسی معارف اسلامی و اندیشه اسلامی است بنابراین معتقد بودند بنیان‌های فکری را همراه بنیا‌ن‌های اندیشه‌ای که می‌توان به اسلام نسبت داد از اصل و اساس باید از قرآن گرفت.

وی افزود: این اندیشه را قرآن باید به ما دهد بنابراین کاری که علامه طباطبایی کرد کار بی‌نظیری در زمان خودشان به شمار می‌رفت که آن هم نوشتن تفسیر المیزان بود.

مصباح یزدی، ادامه داد: علامه مصباح یزدی علاوه بر علوم مرسوم حوزوی به علوم متناسب روز هم توجه ویژه و خاصی داشتند و معتقد بودند که طلاب حوزه‌های علمیه باید دانش و اطلاعاتشان متناسب با نیازهای روز جامعه باشد.

فرزند آیت‌الله مصباح یزدی با تاکید بر اینکه وظیفه مداری بارزترین ویژگی شخصیتی علامه بود، افزود: ایشان در زمان حیاتشان همیشه جلسات پرسش و پاسخ با جوانان داشتند و ساعت‌ها پای صحبت‌ها و درد و دل‌های جوانان می‌نشستند و معتقد بودند که باید برای تربیت نسل جدید زمان و هزینه زیادی صرف شود. این مقدار کار فرهنگی علامه را ما در کارنامه فرهنگی هیچکس نمی‌توانیم ببینیم.

وی به جایگاه والای آیت الله مصباح یزدی در انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: نسبت به جایگاه ایشان در انقلاب اسلامی باید بگویم بزرگترین نظریه‌پرداز و بزرگترین اندیشمند اسلامی معاصر در دوران انقلاب اسلامی به لحاظ فرهنگی بودند. یعنی پایه‌های فرهنگی و اعتقادی و فکری انقلاب را کسی به اندازه ایشان ارتقا نبخشیده و نه تئوریزه کرده و نه توسعه داده است.

مصباح یزدی خاطرنشان کرد: ایشان توصیه‌ای که مکرر به ما می‌کردند این بود که کار باید برای خدا باشد و اگر غیر از این باشد هیچ ارزشی ندارد.

فرزند آیت‌الله مصباح یزدی در خاتمه گفت: شاخصه دیگر ایشان بعد اجتماعی است که در چند محور اساسی ایفای نقش داشتند، مانند مسئله تبلیغ، امربه‌معروف و نهی از منکر، مبارزه بی‌امان و جدی با انحراف و حضور در عرصه‌هایی که به وجود ایشان نیاز بود.

انتهای پیام
captcha